Fantastiskt nöjd efter årets sista tävling!!! :o)

Kan inte säga annat än att Ella kan konsten att överraska sin matte.... Första klassen var LB:1. Efter en framridning som inte alls föll matte i smaken (stooor paddock med öppet omkring och mycket att titta på, hård underlag och vattenpölar mest överallt) Ella var spänd och fullständigt okoncentrerad på vad matte försökte åstadkomma, var betydligt mer spännande att kika på allt som händer runt omkring.... Väl inne på banan var hon spänd även här,  men av någon oförklarlig anledning har hon en förmåga att skärpa till sig när jag vänder upp på medellinjen och hon blev himla käck. Genomförde en ritt som visserligen var spänd och Ella var inte riktigt framme för skänkeln men vi hade inga missar och hon gjorde det jag bad om, på rätt ställe :o). Ritten gav oss 64,5% och en 3:e placering. Var jättekul!! Dessutom har jag ingen gul rosett så det piggade ju upp lite ;o). Torslanda har ju som extra bonus väldigt fina plaketter så det var toppen, blev så fin på boxen...

Till andra klassen var framridningen ungefär lika upphetsande som till första klassen, även om hon var liiiite mer påverkbar nu. Återigen skärpte hon till sig till starten men var lite matt i traven. Återigen var med på det jag bad henne om. Är ju tyvärr så att hon inte är helt stark ännu för LA:1, blir lite för öppen i formen lite här och var och det får ju jag ta på mig, måste rida mer konsekvent och fokuserat och inte lalla runt... Däremot tycker jag nog att galoppen är lite bättre överlag. Skrapade iaf ihop 61,8% men hamnade nog ganska långt bak i startfältet. Är supernöjd! På 3 LA:1 starter har vi ridit på 57.1, 63.7 och 61.8 och det är jag kanonnöjd med!! Lillskruttan är ju bara 5 och har en matte som för det första aldrig har tävlat dressyr innan, än mindre LA och för det andra är det min första unghäst som jag utbildat själv! För mig är detta otroligt stort!!! :o)

Fick väldigt fina kommentarer idag "Flott häst som nu blev för öppen i sin form, men visade bitvis strålande kvalitéer, utvecklingsbar!"....  Fick 4 st 8:or i LA:n så det var extra kul. Så det är bara att ägna vintern åt att stärka formen och jobba vidare.

Tusen tack till Sara som förbarmade sig över mig och hängde med och agerade moraliskt stöd, groom och fika-kompis ;o)!!!

Som extra grädde på moset hade Gustaf köpt blommor åt mig som en liten grattis-uppvaktning! :o) Bästa Mannen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0