Dum eller snäll matte?

Just nu är jag lite kluven, på sätt och vis känner jag mig som världens sämsta matte för har inte gjort något med Ella idag eller igår. Har varit alldeles för trött. Igår var planerad vilodag men idag hade jag verkligen tänkt att göra något vettigt. Men jag orkade bara inte, det är kallt, mörkt och jävligt...  Å andra sidan pysslade jag med henne och hängde in en stor trädgren i boxen som hon kan stå och gnaga på så helt kass kan jag inte vara?! Ella blev mycket nöjd och började gnaga som bara den ;o). Även Melrose fick en liten gren men hon var mest rädd för den initialt, dock släppte det snabbt och hon gnagde på ganska förnöjt också. Raringarna... Selene fick ingen men hon verkar inte vara intresserad av sådant heller. Hon har haft ett par jobbiga dagar igen, man märker tydligt att draken är tillbaka. Men jag tror iofs att det börjar ge sig lite, hon var väldigt gosig idag.

Idag kom förresten den nya hästen till stallet, Långbens storasyrra - fast hon var mindre ;o). Dom var lika i blicken, uttrycket och färgen men väldigt olika i kroppen. Dessutom såg hon lite vildvuxen ut efter 4-5 månader på lösdrift men hon var väldigt söt ;o). Verkar vara en väldigt trevlig och cool tjej, ska bli kul att lära känna henne lite bättre...

Nej nu måste jag verkligen gå och lägga mig - är hur trött som helst!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0