Bilolycka nr 2 - dock inte hemma!

Igår krockade Gustaf!! Eller rättare sagt, blev påkörd av en hormonstin tävlingsfjant som först hade försökt köra om honom på insidan på motorvägen (och då bör tilläggas att Gustaf inte är personen som direkt kryper fram utan har ganska ofta en bly-tyngd på högerfoten)... Sedan skulle han köra om Gustaf på en en-filig väg i Kungälv, killen fick möte och pressade sig in mellan framför, dock lite väl tätt så han smackade i fronten på Gustafs bil, tappade kontrollen på sin och landade i diket! Somliga straffar Gud genast...! Tack och lov gick det bra för båda sånär som på bilarna, men jag blir så j-la förbannad på sådana bilförare!! Finns alldeles för många idioter i trafiken och det är inte konstigt att dom smäller...


Detta kom väldigt olyckligt för vi är i begreppet att byta ut bilparken och skulle sälja båda bilarna. (Jag har ju önskat mig en ny bil i flera månader, vill ha en smidig liten bil som drar mindre bensin). Tyvärr är det inte så lättsålt med en krockad Alfa :o( men vi får ändå avvakta försäkringsbolaget och vad dom säger. Det kanske blir kyrkogården för Alfan... Jaja, vi får väl se...


Annars var det en relativt lugn dag igår, gick en promenad i rask takt med Ella, var ute nästan 1 timma. När det är "vilodag" med skritt så kan jag lika väl knata själv som att sitta på, då får även jag lite motion vilket verkligen behövs ;o). Tycker att karleden är lite mer svullen igen så nu börjar jag bli lite orolig, borde ha försvunnit vid det här laget... Lägger sig efter hon har rört sig men svullnar i boxen. Inte jättemycket men tillräckligt för att det ska kännas att det inte är helt hundra. Vet inte riktigt vad jag ska göra... Gustaf filmade i förrgår och jag ser verkligen ingenting på henne, kanske kan man ana lite stelhet bak men jag tror det mer har med att hon är rätt spänd förtillfället?! Fick rådet av vet att smeta på Arnika på benet då det ska vara lite inflammationshämmane men det verkar ju göra varken till eller från, ska återgå till BoT lindan och hoppas att den lilla skatan inte äter på dom (har köpt "no bite" på sprayflaska så det borde hjälpa)! Är iaf A träning idag så vi får kolla henne då och hoppas att hon ser fräsch ut...


Selene verkar må toppen! Trivs som fisken i vattnet i sin nya box (även om hon har lärt sig öppna den så jag får sätta en kedja) och har varit jättemysig de sista dagarna. Tror det är lugnare för henne att stå bredvid Långben, han låter henne vara ifred och står inte och retar henne som den lilla primadonnan ;o). Även Brio verkar trivas så det är ju toppen, alla är nöjda och glada!


Melrose är lika gosig som alltid, har blivit mycket finare i ögonen sedan jag började med salvan. Nu är första tuben slut och jag tror att jag har lyckats slänga den andra!!! Så i em är det yours truly som måste dyka ner i soptunnan och leta.. BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

Idag och hela helgen är jag ledig från stalltjänst och det ska bli underbart! Har haft mina+Långben sedan i lördags och det är lite tajt när man jobbar heltid, vill rida och hinna med de övriga 2 raringarna - utöver dagsbestyren med att mocka & packa hö till 4... PLUS försöka fixa lite hemma och träffa min man - 5 timmar till på dygnet någon?! Snälla?! Särskilt svårt har det varit denna veckan då jag har sovit väldigt dåligt och inte kommer upp i tid på morgonen, har inte varit hemma förrän vid 6-tiden från jobbet och då är det bara att köra så det ryker... Som ni kanske förstår är helg nu väldigt, väldigt efterlängtad... :o). Har klurat på att åka ner till Flyinge och titta på unghästar men just i detta ögonblick känns en slapparhelg hemma inte helt fel heller.... Gustaf ska till Jönköping på älgjakt och det hade ju kunnat vara ett alternativ också - en sådan där "bra-fru-grej"... Hua, har lite beslutsångest! Som grädde på moset har jag anmält till tävling på söndag, avanmälde dock igår men ser att jag är med på startlistan och nu har jag beslutsångest om det också ;o). Hade varit skönt att få en start till, men såg att det är dräpande konkurrens så man blir ju säkert sist... Får väl se det som en programridning och vara nöjd med starten om jag åker. Måste bara bestämma mig!!!! Aaargh... svårt! Får börja med att åka till A idag och kolla - sedan fattar jag beslut om helgen! Basta!



Kommentarer
Rebecka

Nej ush ALFA är sämst går inte att sälja och bara går sönder :)

2008-10-18 @ 10:07:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0