Arbetsdagen som aldrig tar slut?!

Ja, det är exakt vad det är idag!!! Hela dagen har seeeegat sig fram och jag måste egentligen stanna här till kl 17, vilket just nu (16:04) känns som ett oöverstigligt berg med snålblåst, sidoregn och hagelskur samtidigt... Förstår inte varför vissa dagar är sådana? Hela veckan har fullkomligt flugit fram och helgen har närmat sig med stormsteg - till min stora glädje... Men idag, dagen D för the Holy Weekend - vad hände??? All energi att påbörja nya arbetsuppgifter är som bortblåst och vad gör man då i 56 min? ;o) Surfar på betald arbetstid?

Nej, jag har helt sonika fattat ett beslut - jag tänker gå hem tidigare och offra ytterligare 1 timma back i tidbanken! KANSKE är det så att jag känner mig arbetslojal i helgen och jobbar hemifrån (troligtvis inte *s) men det får framtiden utvisa *hahaha*.

På agendan för helgen står:
1.  umgås med Gustaf (- vilket i sin tur innebär följande:)
- Bära ut 2 garderober ur stallet
- Bygga upp ny box
- Bygga foderhäck
2. Pyssla extra med Melrose (plus sedvanligt hästfixeri)
3. Fira syster som fyller år på söndag
4. Mocka "avmaskningshagen"

Införande av 2 dagar till som faller under termen "helg" mottages tacksamt ;o)

Klockan är nu 16:17 - och nu drar jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0