Ella-uppdatering

Tänkte att det var dags att bidra med lite ridbilder igen. Lurade med mig G till ridhuset igår och påpälsad Jennie hade ett intressant pass med en Ella på tårna ;o). Hon är jättekul att rida även med/trots spänning nu, man brukar lyckas komma igenom en del men det är mindre kul när hon får sina tokryck lite här och var. Återigen fick hon för sig (efter halva ridpasset när G kom) att ena långsidan är något av det farligaste som finns och det bor häst-ätande monster bakom sargen som tycker den största kulinariska upplevelsen är mörkbruna ston som heter Esmeralda ;o)... Fjant... Men återigen ett nyttigt pass där jag jobbade med övergångar, tempoväxlingar och rakriktning. Ella kändes bra redan från början så jag kunde laborera mycket med hur mycket/lite jag behövde inverka med mina resp hjälper. Jag har fortfarande ltie svårt att hålla ihop henne i längning vilket är frustrerande, jag tappar ut henne lite och antingen så hon dyker lite eller så drar hon upp huvudet.... Måste hitta knapparna lite bättre där. Vad som däremot är roligt är att Ella som HAR en bra bjudning i sig, har kunnat försöka krypa bakom hjälperna och tjura men det har hon slutat med och nu bjuder hon på bra framåt. Är så skönt att ha hittat tillbaka dit. När jag tittar på bilderna kan jag konstatera att jag måste lyfta blicken och sträcka på mig mer!!! Slarv-Maja...






Jag tror Ella växer igen - känns lite konstigt men hon beter sig så, har ju gått igenom några växt-perioder med henne... Och helt orimligt är det ju inte. Är väl egentligen bara positivt om hon kan få några mer centimrar till i höjd ;o) även om hon är fin och lagom som  hon är... (Verkar vara allmän växtperiod i stallet för både lillhästen och Långben växer så det knakar *s)...

Jaja, idag är det träning för A igen och det ska bli riktigt kul - har ju varit duktig och gjort läxan ordenligt denna veckan (för en gångs skull). Återkommer med träningsrapport senare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0