Jaha, då ...

.... var det dags att påbörja resan mot vuxenvärlden Melrose ;o)... Är så fascinerande hur "små" 1-åringar faktiskt är - gick ner till paddocken med Ella som draghäst. Det är en resa på kanske 50 m från stallet och på de 50 m hann lillhästen bli rädd för 3 grejer ;o) men hon var duktig och hälsade fint på alla "farligheterna". Väl nere i paddocken var det SÅÅÅÅ spännande och det var verkligen "kast med liten häst" ;o)... Hon var både högt och lågt stundtals, men det var hanterbart. Gick där kanske 7 min *hahaha*. Idag gjorde vi om manövern och då hoppade hon bara till 1 gång på nervägen och var betydligt coolare i paddocken. Idag lyssnade hon faktiskt på mig när jag pratade lugnande med henne och stillade sig - duktigt!!! Ella var så söt, en riktig klippa och "storasyster" ;o). Mina fina, fina hästar... *stolt*

Ella skulle gå ett lugnare pass idag (efter behandlingen i fredags) så vi tog ett stretch/jogging pass i paddocken för att mjuka upp, böja och få upp ryggen. Blev toppen och jag är grymt inspirerad förtillfället! Är så himla roligt när man känner att det händer saker hela tiden!

Annars har det varit en ganska lugn helg, slappade i fredags, igår var vi i stan och åt middag med L&T vilket var lika trevligt som alltid! Vi får försöka få till det lite oftare :o). Har hjälpt Elin och Brio lite med ridningen både igår och idag. Det var jättekul, Brio har blivit SÅÅÅ FIN!!! Så nu håller jag på och hetsar Elin att hon ska sadla om till dressyrtant istället *hahaha*, inte utan att hon är lite sugen tror jag ;o). Men det kan jag förstå, när Brio fokuserar och jobbar är hon jättefin! Har en skitsnygg sida och det ska bli jättekul att se när hon musklar till sig lite mer - ohlala!! Inte utan att man börjar klura på hingstar till henne också... ;o)

Appropå det - Selene är grymt dräktig just nu. Tycker faktiskt lite synd om henne för hon är ganska grinig och väldigt klumpig. Ska hon fortsätta bredda så här kommer jag snart inte få henne genom stalldörren stackarn ;o)... Vill bara kunna förklara för henne att lönen för detta jobbiga är en alldeles egen liten bäbis (hon kommer verkligen vara en toppenmorsa), men det går ju inte... Snuttan!

Katterna är ljuvliga!!! Dom är ute lite lagom mycket, och hittills *peppar, peppar* så håller dom sig ifrån framsidan. Dom är ganska rädda för bilarna så det är skitbra! Är 2 sociala små skruttar som kommer när man är i stallet och håller mig alltid sällskap när jag mockar ;o) *sötisar*.

Imorgon har jag en fruktansvärd dag på jobbet, första mötet börjar 8:00 och sedan har jag möten HELA dagen! Sista mötet börjar 17:50 så gud vet när jag är klar med det... *suck*. Hoppas det inte blir för sent för jag vill verkligen hinna rida. Håll tummarna! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0