Ugh-väder!!!

Helt sjukt vad det är ruggigt väder!!! Igår när jag tog in hästarna gick dom sidled med rumpan mot vinden och småttningarna som gått utan täcke stod och skakade!!! Det avgör saken - även om dom inte håller värmen lika bra med ofodrat täcke måste det ändå vara hundra ggr bättre än att bli blöta i blåsten! Stackars lilla Melrose var stelfrusen :o(. Tyypsikt! Var ju strålande sol när jag släppte ut dom på morgonen...


Väl inne lyckades jag fiska fram fleecetäcken till alla hästarna (vilken tur att man har en liten stach *s) och Melrose fick för första gången använda täckesgjord - och det var inga som helst problem! Först nosade hon på den och undrade vad det var, sedan bet hon lite och till slut accepterade hon läget och stod som ett litet ljus ;o)


Återigen slarvade jag med ridningen, inte för att jag tror Ella var ledsen för det! Verkade mer än nöjd där hon stod inne och mumsade hö. Hade tänkt att rida senare men kom på att jag skulle till pappa och då prioriterade jag faktiskt det - var väldigt länge sedan jag hälsade på hos papsen... Red i lördags så sådan katastrof var det inte, men vill jag komma vidare får jag ju se till att träna lite mer...


Idag får pållarna vara inne, till och med Gustaf tyckte det - och han är inte direkt den pjåskiga i vår familj... ;o). Ev åker jag ut på lunchen och släpper ut dom om det blir bättre...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0