Roligt!!!

Det är fascinerande hur tramsig en häst kan bli bara för att det är mörkt ute... Red i paddocken igår och Ella var såååå spänd till en början! Satt och tjötade i mobilen när jag skrittade fram på långa tyglar och helt plötsligt gjorde Ella en "Ella" och kastade sig 180 grader samtidigt som hon stegrade och försökte galoppera samtidigt... Får nog säga att jag blivit härdad för lyckades häva detta med EN hand - fortsatt babblandes i mobilen *hahaha*. Stackars J som jag pratade med undrade nog vad vi höll på med ;o). Efter det hade vi en stund där Ella mest var spänd och spänstade runt men jag gav mig sjutton på att hon SKULLE minsann jobba på och fokuserade på övergångar och tempoväxlingar och det funkade! Ella glömde av att allting var skitfarligt och jobbade på jättefint. När hon slappnat av övade jag på rakriktningen och YEEHAA vad fräck hon blev!!! :o) Bästa bästa Ella!!! Är inne i en härlig ridperiod nu och jag hoppas verkligen att vi får vara hela och friska bägge 2 - OCH att jag inte nedslås fullkomligt av kylan som nu gör mer och mer intrång i vardagen *suck*. Ni som känner mig vet ju att jag är något av det mest frusna som går att få tag på i människoväg så det är inte direkt min favorittid på året... Jaja, nu är det som det är. Idag är planen att fortsätta öva som igår inför träningen på torsdag...


När jag började känna mig klar ringde telefonen, det var Elin som fått stopp på sin bil strax innan färjan och jag lovade komma och hämta henne efter jag skrittat av Ella. Sedan skulle Gustaf åka med henne och kolla på bilen... Sagt och gjort, när G kommer hem från jobbet drar dom iväg med Subban (som verkligen kämpar för att visa att hon vill vara kvar i vår familj *s) för att "bara" bogsera hit bilen. ... Eller hur.... Helt plötsligt ringer dom, och då har G fått bensinstopp!!! Värsta parodin ;o) så jag får åka iväg med bensindunk för att hitta dom ståendes vid vägkanten, med blinkande ljus båda två... Var en ganska komisk syn ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0