Precis där dom vill ha mig ;o)

Ja, vad kan jag säga - såklart åkte jag ut  på lunchen och släppte ut skrutthästarna... Är såååå lindad runt deras hovar ;o). Oj så glada dom blev!! Melrose och Brio for runt som små stollar och turades om att jaga varandra, brallade och bockade inemellan - och jösses - vad lillhästen kan bocka... Blir intressant när det är dags för inridning! Är helt klart i klass med Ellas "bockning med twist" ;o)... Men det var kul att titta på dom, lekte nästan som hundar gör när dom jagar varandra, när dom springer som tokar, tvärnitar och sänker huvudet som för att ta sats (och kolla att kompisen fortfarande jagar) och sedan sticker dom iväg igen ;o)... Är så skönt att dom funkar så bra ihop! Både för Brios och Mellis skull, Ella är ju lite för "fin" för att stolla så för det mesta (slår lite slint ibland och då far hon runt som en tok) och Selene, eller rättare sagt "Grå-valen" orkar väl inte springa mer än 5 meter tjockisen ;o). Hon har breddat och lagt på sig duktigt, och nu är det idag 170 dygn (normal dräktighet är 320-365) endast. Vågar inte ens tänka på hur hon kommer se ut sedan, för det är dom 2 sista månaderna som fostren växer som mest... Fortsätter det så här kommer jag inte få ut henne genom stalldörren till våren ;o)

Långben och Clochette höll också på och busa, fast dom går uppåt istället för neråt ;o). Dom är väldigt lika varandra i sina rörelsemoment även om dom är rätt olika kroppsmässigt, är riktigt kul att se och det syns verkligen att dom är syskon. Är 2  himla goa hästar! C är så himla söt - ser nästan ut som en förvuxen ponny och har jättetrevlig uppsyn... Är så nöjd med mina inackorderingshästar, grymt trevliga individer allihopa :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0