Lite smått och gott...

Kan meddela att bilen är toppen! Liten, käck, sportig, bensinsnål. Lite som måste fixas med den innan den är helt hundra men jag är jättenöjd! Känns betydligt smartare att åka runt i den lilla istället för stackars ratade Subban men det kan inte hjälpas, det är djungelns lag som gäller i dessa tider och 1,1 l/mil mot 0,7 gör skillnad...


Annars är det bra, hade ett roligt ridpass i tisdags med Ella. Inte lika glimrande som måndagen men det hade jag ärligt talat inte räknat med heller. Brukar vara svårt att få till 2 sådana pass på raken, kanske en dag när man gjort betydligt fler timmar i sadeln, är vältränad och har hittat en hemlig brunn innehållande ridtalang ;o)... Men det var ett bra pass, fortsatte jobba med min inverkan och laborera lite med hur mycket - eller rättare sagt, hur lite - jag faktiskt behöver göra. Är fortfarande enormt fascinerad hur det kommer sig att Ella inte blivit avtrubbad med tanke på hur jag har ridit henne i 2,5 år?! Hur min ljuvliga varelse har lyckats bibehålla denna känslighet är imponerande och jag skäms nästan när jag tänker på hur klumpig hon måste ha tyckt att jag varit... Anledningen till att jag NÄSTAN skäms är att jag inte kunde mer eller förstod bättre då, (får ju inte vara onödigt hård mot sig själv). Allt det här med ridningen är ju en slags resa mot mer förståelse och bättre känsla - och Rom byggdes inte på en dag. Oavsett vad jag gjort i min ridning så har jag alltid gjort mitt bästa utifrån mina förutsättningar... Kan inte begära mer av mig själv... Sedan är det ju lite synd om Ella som får vara min försökskanin ;o). Har ju lärt mig så otroligt mycket med henne och jag TROR och hoppas att mycket kommer göras annorlunda och bättre från början med Melrose - kan knappt vänta tills jag får börja!! :o)


Igår var jag häst-ledig! T fixade mina hästar och C tog in så jag åkte till stan och fikade med en kompis i stan! Var jättetrevligt även om det var skit-länge sedan jag gjorde något sådant. De sista åren har jag nästan bara fikat med hästkompisar och då är naturliga samtalsämnet såklart häst... S är en icke häst kompis och jag kände mig nästan socialt handikappad - vad pratar man om när det inte är häst?! ;o) Har totalt tappat stinget! Ska försöka jobba upp det där, får inte bli alltför insnöad (om jag inte redan är det *skratt*)... Och jag är så himla glad att S har flyttat tillbaka till Sverige efter en herrans massa år utomlands så jag vill verkligen inte tappa kontakten igen! Så, då var det bestämt ;o)


I em är det träning för Anki, inte helt optimalt kanske att Ella stod igår men nu är det så. Får försöka komma iväg I TID så jag hinner rida fram lite längre idag. Ska bli kul att träna, har så skön känsla nu och jag hoppas det kan få sitta i ett tag :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0