Hej vad det går

Efter min otroligt slappa början på veckan med "vilodag" för "Ella" måndag och tisdag (ja, jag är usel men funkar inte när det blir så kallt och mörkt - var nog björn i mitt tidigare liv och gick i ide den här tiden på året) så kunde jag äntligen vara i paddocken igår. Den har ju varit frusen nu när det varit så kallt, men igår var den perfekt. Insåg att 2 dagars vila skulle nog innebära att rodeo-Ella var väckt så jag tog det mogna beslutet att tömköra istället för att rida och tack för det! Herreguuuud vad min häst kan studsa, men riktigt såg hur mycket uppdömd energi hon gått och sparat sista veckan när det inte har gått att rasta av sig i hagen heller. Kan tänka mig att det är jätteskönt att få bocka och sprätta ur sig sådär.... Nu lät jag henne hållas lite, men sedan fick hon baske mig arbeta och jösses vad fräck min vackra, vackra häst är... När hon inte har en matte som skumpar runt och tjuvhåller så har hon en helt ljuvlig trav. Hon tog verkligen för sig bakifrån och låg bra i handen. Kunde variera formen på henne från stretching till lite mer tävlingsform och det var jättekul... Tänkte passa på att jobba med galoppen också och den är ju bara WOW!!! Hon var väldigt reglerbar och på töm kan jag börja samla henne lite mer (än vad jag klarar från ryggen) så det är väldigt spännande att se... Hästar är otroligt vackra djur alltså... Är jättekul att jobba på töm och jag känner att jag vill utveckla det mer så har anmält oss till 2 st tömkörningskurser under våren vilket jag ser fram emot :o).

Däremot börjar jag känna mig liiite stressad över att jag faktiskt varit så puckad att anmäla mig till tävling på söndag. Nu är det visserligen en liten klubbtävling på min gamla klubb så det kommer inte vara någon lång dag, men för den sakens skull betyder ju det inte att man kan låta bli att rida sin häst! De 2 sista veckorna har varit väldigt slappa med många dagar i soffan för min del så nu måste jag försöka att rida ordentligt, är ju ändå dags för LA:1 igen. Man tävlar bara en klass och den andra är clear round. Så planen är att tävla i LB:1 och rida CR i LA:1. Känns bra att få rida igenom LA'n igen innan juluppehållet (från tävling). Särskilt som jag efter senaste starten äntligen har fattat hur man rider förvända och var man faktiskt får poängen... *garv*. Så idag har jag en intressant dag för jag har leverantörer här hela dagen och vi ska gå på julbord på sjömagasinet ikväll (MUMS!!!), så jag måste stressa hem mellan möten och hinna rida/duscha/åka in till stan innan 19:30 - härligt!!! Kan nog komma iväg från jobbet vid halv 5 tiden ungefär... Håll tummarna att planen håller för jag MÅSTE verkligen rida idag. Tack och lov tar E in hästarna och T har mockning på mina idag så det finns förhoppningar om att det går att genomföra ;o)

Annars är det bra, Selene verkar vara konstant i sitt drake-humör förtillfället. Tycker lite synd om henne men det är inte så mycket man kan göra, någon dag inemellan är hon jättegosig men oftast vill hon bara vara ifred... Känns lite trist men det står överallt i böckerna att det är viktigt att dom får vara ifred om dom vill det... 

Melrose är gosigare än gosigast och jag är så glad i min lilla häst, är ett äkta litet charmtroll och jag tycker det ska bli så roligt att vara ledig flera veckor under julen för då ska jag börja greja lite mer med henne. Blir så mycket lättare att ta det på dagarna när det är ljust :o). Har planerat 3,5 veckas ledighet över jul som ska ägnas åt hästarna på dagarna och husfix efter det, ser riktigt fram emot det. Ska bli underbart med så lång ledighet om inte annat... ;o)

Oj, nu ringde en leverantör så nu kör det igång... Hej hopp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0