En miljon!!!

Igår var det bra nära att jag var lat och eländig igen... Kände hur ruggvädret riktigt kröp in innanför kläderna och efter att ha mockat till alla hästarna, packat hö, borstat och fixat gick jag in och åt framför TV'n = livsfarligt!!! Risken att bli fast inomhus i värmen är GANSKA så överhängande ;o). Men jag var ståndaktig, trotsade dödssynd nr 7 (lättja - som dessutom ganska så säkert hade lett även till synd nr 5. frosseri... *s), packade på Ella på bussen och åkte bort till ridhuset 20.30. Väl där tackar jag min lyckliga stjärna att jag åkte för Ella var LJUVLIG att rida, hade man så erbjudit mig en miljon för henne hade jag ALDRIG sålt henne... Positiv, arbetsvillig och "med" hela tiden. Stundstals kändes det som att hon dansade fram i traven och jag bara njöt... Jobbade mycket med mig själv, sitsen, sittbenen, inte hand-rida och schwung. Om man gör som tränaren säger och faktiskt ÖVAR på läxan mellan träningarna så blir det ju riktigt bra ;o). Gustaf (som jag såklart tvingat med) tyckte det hade hänt massor sedan sist och menade på att "nu är det ju jättemycket luft mellan bakbenen och marken, nästan som när vi köpte henne"... *söt*... och jag kan inte annat än att hålla med!! Har nog aldrig haft känslan av att dansa fram med någon häst innan så tydligen fungerar det att agera "Butter", den liknelsen verkar ha öppnat nya portar med min ridning, känns kanonkul! Ridpasset var ett av de bästa vi har haft och jag ville bara fortsätta rida, helst hela natten!! Var lite Alfons Åberg över mig och jag "skulle bara" hela tiden... (se där, dödssynd 1. högmod, 2. girighet & 3. vällust avklarade...). När vi kom tillbaka till stallet svävade jag på rosa, fluffiga moln av lycka, gud så kul!!!! :o)


TYVÄRR hade jag glömt tvinga med G kameran vilket känns lite trist för det hade kanske blivit några riktigt fina bilder... Jaja, kan inte ens vara deppig över det efter ett sådant ridpass! Nu är det bara att hålla tummarna att jag inte får dålig karma av att ha trotsat 3 av 7 synder... ;o) Å andra sidan så undvek jag ju 2 så det borde väga tillbaka vågen lite *hahaha*


Idag har hovslagaren varit ute och Melrose är verkligen ett litet änglabarn... Duktiga lilla tjejen står som ett ljus i princip hela tiden hon verkas - finns inte minsta tillstymmelse av Amiral-arv på det humöret *tack och lov*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0