Dessa beslut...

... som dom flesta av mina "hästkompisar" vet så är jag sjuuukt kär i täcken. Tyvärr har jag belönats med en häst som fullkomligt HATAR täcken - Ella skulle gladeligen gå naken hela året om hon fick bestämma.. Men tji får hon, för jag är smartare och därför är hon en täckad häst... *HA*

Men nu till min beslutsvånda... Jag har ju (såklart) köpt ett täcke till Melrose... utifall... ;o). Tycker att en unghäst egentligen ska gå naken, men vi har öppna hagar och inget skydd för dom regnruskiga dagar  - så  ett regntäcke behöver inte vara så dumt... För visst måste det vara mycket bättre för henne att ha täcke på sig när det är snålblåst och regn än att gå naken??? Än så länge har jag låtit henne vara utan, men hon är fantastiskt söt i sitt lilla täcke och jag är grymt sugen på att börja använda det nu, men bara regniga dagar... Visst måste det vara okey??? ;o)

(Gissar att ni har listat ut att jag redan fattat mitt beslut, men behöver bara få lite medhåll att det är okey... *hahaha*)


Kommentarer
Sara

För att göra din vånda större: ofodrade regntäcken gör tydligen hästar med ordentlig päls kallare då de inte tillför någon värme och plattar till pälsen som de annars reser för att hålla värmen. ;-)



Därmed inte sagt att jag inte skulle lagt på det ruskiga dagar, men ändå... Allt för att få dig att klura ett varv till. :-D

2008-11-07 @ 19:45:20
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Dumma!!! Du gör ju det inte ett smack lättare ;o)



Men om hon inte är blöt så BORDE det väl ändå vara bättre? Är ju blöt häst + blåst jag vill undvika...

2008-11-07 @ 20:05:31
pernilla

jag hade inte lagt på det. På vilda unghästar känns skaderisken för stor, att de fryser är inte hela världen.De blri varma rätt snabbt när de kommer in. Ge de mer mat så håller de lättare värmen.



2008-11-10 @ 11:56:50
Jennie

Bra point Pernilla, är bara såååå svårt när lillstrumpan skakar som ett asplöv när man tar in henne :o( stackars liten snutt

2008-11-10 @ 13:22:55
pernilla

hon blir varm fort. alla fölisar och unghästar fryser i skitväder.

2008-11-11 @ 17:50:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0