Time flies when having fun!

Känns som att jag kanske har skrivit det föut?! Hur som haver, våren har kommit och det har varit en helt underbar vecka med 20+ temperaturer och strålande sol. Paddocken har blivt klar, dock är den VÄLDIGT mjuk så nu behövs vatten för att den ska sätta sig. Typiskt - innan ville man bara att det skulle sluta regna och torka upp så man kunde anlägga paddocken - och nu vill man ha lite regn så den ska sätta sig... Aldrig är man nöjd ;o)

Gården börjar arta sig riktigt bra - vi har varit duktiga och fixat en ny stor gräshage till de små raringarna. Tyvärr visade det sig att båda mina inackorderingar har blodmask (viva la träckprov) så dom har i helgen blivit avmaskade och går nu i en liten grusad hage för att hållas kontroll på.  Lesson learned är att aldrig stalla in någon utan att först ha begärt träckprov! Men så är jag ju nybörjare på det här med att driva stall också... Är ju bara så synd om man skulle riskera mina fina parasit-fria marker! 

Igår red jag Selene för första gången - det var jätteroligt. Var en väldigt okomplicerad upplevelse, satt mest upp för att känna (och Selene var jätteslö av 2 dagars gräsätande och strålande sol *s) och blev mycket positiv - ser verkligen fram emot att få komma igång mer med henne... Så nu ska jag försöka hålla igång henne varannan dag - blir lite unghästigt ett tag då hon inte varit igång på så länge! kul, kul..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0