Det rullar på... i tusen knyck! ;o)

Jösses vad vi har att göra...!!!! Köket har stått lite stilla i utvecklingen de senaste 2 veckorna (förra veckan var jag sjuk). Däremot har Gustaf varit duktig och handlat gipsskivor och hela nedre inredningen till skåpen. Vi har fixat och trixat så NU är det äntligen dags att börja sätta upp det nya :o). Imorgon börjar det!! Känns jättekul och jag tror att man kommer kunna få lite ny energi när vi får börja sätta in lite fräscha grejer... Ska bli jättekul!!

Vi har ju även hunnit att fixa och trixa lite i stallet - OCH fått in de 2 första hästarna!! :o) Lånar ett 8-årigt sto av en kompis som är efter Donnerschlaug- Little Boy. Selene är ett mörkbrunt sto helt utan tecken som är väldigt söt och cool. Ska bli spännande att få se vad som finns i henne och hur hon är, hittills tycker jag det verkar väldigt lovande med tanke på att jag hade tänkt att ev betecka henne... Hon ska vara väldigt duktig på hoppning, har gått träningar för Eamon Hickey som 5-6 åring och det skulle enligt utsago har gått väldigt bra. Vi får se - hon har ju inte varit i gång på 1,5 år och ska nu sätta igång henne lite smått. Hon är longerad och tömkörd ett par veckor så hon är iaf liiite på gång. Har idag kapat av hennes "travaman" med nästan 1,5 dm!! Nu börjar det komma fram en ridhäst under all pälsen ;o).

Ella hade ett jätteotrevligt, skärsår på insidan av ena kotan bak idag. Var riktigt djupt... Fick iaf fixa ordning det och la på ett alsolspritomslag så jag hoppas att det inte blir infekterat. Är ju så svårt med de leriga hagarna vi har nu :o(
Tog en promenad med henne idag efter gårdagens UNDERBARA uteritt!!! Var iväg och testade på ridvägarna som dom nu har anlagt och dom var HELT SUPER!! Ella fick galoppera av sig alla spänningar hon hade i kroppen och vi behövde verkligen denna ritten. Strålande sol, underbar ridterräng och världens bästa Ella :o) ojojoj, var så himla härligt!!! 

Imorgon är det träning för Tobbe igen och det känns bra, är lite orolig över min ridning. Har varit lite ofokuserad de sista veckorna och har känt mig stark i handen och att det har varit lite kinkigt. Ella har inte alls varit på humör men hon fäller och tok-brunstar så jag gissar att det ligger mycket förklaring däri. Har iaf bestämt mig för att sänka kraven lite på henne annat än på träningarna... Iaf tills jag landar mer själv och det ska vi förhoppningsvis göra efter nästa helg... Lovar att återkomma om varför ;o). Sist vi var i ridhuset så var det lite tjivigt och Ella kom på en ny olat - hon biter sig fast i bettet!! Ordentligt... Jag hoppas att en förlösande uteritt i kombination med nytt bett ska göra susen för liten häst som letar nya sätt att komma undan - olaternas prinsessa ;o)

Nej, nu är det dags att gå och lägga sig - är hur trött som helst efter dagens hårda arbete ;o)

Hej hopp!   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0