Ny träningsrapport & sadelproblemen lösta?!

Har precis kommit hem från en "sista minuten" träning för tränare S. Red ett par ggr för S förra våren så det var lite kul när jag blev tillfrågad då det var ett återbud. Har alltid fått en väldigt bra känsla när jag rider för denna tränare - och så även idag. Fick väl egentligen inte jättestora "aha-upplevelser" utan mycket fokus på det vi har jobbat med det sista, dvs skritten och galoppen. I skritten ville vi egentligen bara få henne att bjuda in i handen och acceptera att skritt faktiskt är en gångart ;o). Blev rätt så bra till slut och främst fick jag en känsla för vad det är jag letar efter vilket alltid är kalas när man hittar det. I galoppen visade det sig att en stor nyckel låg i fattningarna! Hon har ju en tendens att falla isär och slå sig fri, (kan bero ganska mycket på att jag släpper ut henne *s) men vi jobbade mycket med det och fick till ett par riktigt bra fattningar. Blev väldigt stor skillnad på hela galoppen när fattningarna funkade, hon bjuder på ett helt annat sätt när man har ryggen med sig från början ;o) *big surprise*... På det stora hela - ytterligare en mycket bra och givande träning för S.

APPROPÅ ATT FALLA ISÄR I GALOPPEN *asgarv*:



Har klurat lite på det där med att laborera sig fram. Jag är alldeles för feg och rider mest på "säkerhet". Men jag tror det beror väldigt mycket på att jag inte är så rutinerad och inte har en massa olika lösningar undanstoppade att plocka fram. Men även för tränare A har det den sista tiden varit mer fokus på att laborera för att hitta den bästa lösningen! Mycket nyttigt!!! Och kul :o)

Nu är det dags för den lilla raringen att få sommarlov!! Rider lite nedtrappning denna veckan så är det helvila fr o m söndag. Hon har varit så himla duktig och har börjat kännas aningens trött i kroppen... Får se hur länge det blir men Ella brukar vara ganska tydlig med när hon är redo igen.

Pratade precis med P och det verkar som att sadeln var för stor för hennes häst - synd såklart för hennes skull som får leta vidare - men jättekul för mig för jag tyckte verkligen att den sadeln låg som en smäck på Ella :o). Liiite synd att det inte var en sadel för 10 som låg så bra, för då hade jag gått jämnt upp med min Albion.... Huvudsaken är iaf att jag har ÄNTLIGEN hittat en sadel!! *tjohoo*. Ser kanske inte så mycket ut för världen men här är den iaf (ser brun ut på bilden men den är faktiskt svart):


Natti natti :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0