Tjohoo... huset sålt och första placeringarna

Vi har sålt huset!!!! Nu ska vi väl inte ropa hej förrän pengarna är på banken och nycklarna är överlämnade. Men kontrakt är skrivet, besiktning planerad till nästa vecka *hoppas, hoppas*...

Idag var vi iväg och tävlade, kände att vi behövde komma ut på något efter allt som varit. Har ju haft en väldigt bra känsla sista 2 veckorna och ville ut och kolla om man var på någorlunda rätt spår - och det var det nog ;o). Vi vann första klassen (LC:1) med 70% och kom 2:a i LB:1 med 62%. Kändes naturligtvis väldigt, väldigt bra. Nu var det visserligen en liten tävling och få starter - men ändå. VI hade en del solklara missar i LB'n (red bl a in i staketet vid ett tillfälle då jag tappade henne i yttersidan *s, och hon fattade fel galopp - i höger!!! Vänsterfattningen satte hon denna gången... Vad är det med dessa fattningar?!) och ändå gick det så bra. Nu känner jag mig otroligt peppad och att man är på rätt spår!! Och Ella - denna ljuvliga och SUPERDUKTIGA varelse. Hon har skött sig exemplariskt idag och jag är så himla nöjd...

Första vinsten ;o)

Så nu sitter vi hemma och firar med en flaska champagne. Vi slängde in det faktum att vi väntar föl i firandet så vi har en ganska så skönt kväll här på gården... ;o)

SKÅL!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0