Svullna ben :o(

Skrev igårkväll en utförlig beskrivning om vad som hänt med Ellas ben och så strulade nätet och det gick om intet. För att göra en lång historia kort - i lördags kväll kom Ella in med en krigsskada. Hade rivit upp ett ganska (till ytan) stort skrapsår men det var väldigt ytligt, inget jätteallvarligt. Var rent och fint. Över natten svullnade detta upp men hon hade ingen temp så jag är inte särskilt orolig. Svullnaden hade flyttat sig neråt i morse så det är nog snabbt övergående...

Däremot har hon gjort något med sitt högra framben igår. Var inget när jag tog in dom och dom stod inne ungefär 1 timme innan jag kvällsfodrade och då var hon svullen på höger skenben, på insidan... *suck* hoppas att hon bara fått en smäll (dom härjade runt som galningar i lilla hagen vid stallet och där är både stock och sten så det är ju ganska troligt). I morse hade svullnaden gått ner pyttelite (stod med BoT på natten och la på kyla en halvtimma på morgonen). Ingen temp och ingen hälta - så troligtvis måste det ju vara en smäll. Skulle det varit en stukning el vrickning borde hon varit synbart halt...?! INTE KUL iaf. Men jag släppte ut dom i vinterhagen idag. Har ju vuxit upp mycket gräs där och den inbjuder inte till lika mycket spring och jag misstänker att hon behöver ändå röra på benen... Hoppas nu att det var rätt beslut... 

Tyyypsikt!!!  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0