Inspiration?!

Jag ligger och latar mig i soffan efter en ganska så lång dag ute på regionala dressyrtävlingar i Lilla Edet. Man skulle ju vilja hoppas att man blir vrålpeppad av insperation utav alla dessa vackra och välridna hästar - men nja... Precis när jag åkte därifrån var jag väldigt inspirerad, hade sett en fantastiskt fin och välriden häst som fullkomligt dansade fram *dreamy*... Den vann sin klass poå 76% - ljuvlig!!! Tänk att få sitta på en sådan häst någon gång, undra om man ens skulle kunna trava och galoppera den utan att den blir fullständigt sinnesförvirrad av att man inte är så distinkt i sina kommandon?! Sedan inser man att man varken har talanger att bemästra eller plånbok att lösa en sådan häst och vips damp man ner i verkligheten igen ;o)

Måste i ärlighetens namn erkänna att det var nog mer förra veckans massiva träningsdos som gjorde att Ella kändes trött, och att det nog egentligen var mer jag som behövde sommarlov än henne ;o). Egentligen är jag jättesugen på att ta tag i alla läxorna vi fick förra veckan och jobba med dom i min nya härliga sadel! Red Ella ett jogg/stretchingpass igår och hon kändes kanonfräsch! Så en veckas lågfart har nog gjort susen, så vi kämpar nog på lite ett tag till. Är ju bättre att vila henne i så fall när Gustaf kommer hem från Norge... Men nu är hon så jäkla rolig att rida så det vill jag inte vara utan :o)

Blir väldigt peppad att försöka få Ella välriden och lydig, men känner mig lite hängig att jag inte är så fokuserad och saknar en del viktiga förutsättningar (typ känsla, kondition, koordination och koncentration). Nej riktigt så illa är det ju såklart inte men just nu är jag VÄLDIGT gnällig  på en massa saker och då åker allt med ner i det stora förfallet. Vi MÅSTE VERKLIGEN få ordning på vårt förbaskade kök imorgon - det ser ut som värsta tornadon har dragit fram här hemma - man kan inte leva så utan att det påverkar ens mentala tillstånd!!! Och jag behöver verkligen gå på min semester nu!!! Fast nu är det bara 2 veckor kvar så det är bara att bita ihop!

Idag blir det däremot inte många knop gjort. Somnade i soffan och vaknade för en liten stund sedan. Är helt färdig idag. Och med tanke på att min underbara inackordering hade mockat åt båda mina hästar idag så blir det helt enkelt en "semesterdag" vad det gäller hästeriet idag... Men imorgon lovar jag ta tag i mig själv och börja mitt nya li v- BOMBIS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0