Fantastiska nyheter!!

Selene är dräktig!!! Var och kollade henne i onsdags och hon har minsann en liten Figaro-bebis i magen :o). Känns otroligt spännande men ganska så läskigt! Vad vet jag om fölning, avel och fölets första år???Ojojoj, fick kasta mig över internet och beställa boken "Att skaffa föl" så får vi hoppas att man kan läsa sig till lite basic grejer ;o). Har tack och lov erfarna kompisar att tillgå som har lovat att det bara är att ringa om det är något!

Senare på kvällen ringer min kära man och berättar att vi har haft budgivning på gamla huset, den är över och vi nu har en köpare som har lagt  115 000 över det vi hade sagt var vårat "ok-vi-säljer-väl-då" bud... Kontrakt ska skrivas på fredag. Ohlala, nu känns det genast mycket bättre - även om man inte kommer kunna slappna av förrän pengarna är på banken och nyckeln är överlämnad ;o). Var så jag funderade på om man skulle åka och köpa sig en trisslott men jag vågade inte utmana ödet *hahaha*. Var så nöjd med det andra så det fick räcka. Efter att jag dessutom konstaterade att jag inte behöver måla taket i blivande arbetsrumme

Igår var jag iväg och tränade för A och det gick jättebra. Ella kändes positiv och ganska på hugget trots att dom var lite småsega när jag hämtade in dom från hagen... A tycker att vi ska börja testa lite på vissa av momenten ur 5-års programmet. Tycker såklart det är väldigt kul att ha en tränare som tror på en och peppar en, även om jag inser att vi inte kommer ha något att hämta där ändå. Men det är ändå det som är målsättningen i år så det är bara att köra på. Igår testade vi fattningar till galopp från skritt  och även övergång galopp-skritt... Blir ju inte att hon orkar hålla ihop sig eller fatta på tygeln men det blir helt ok för att vara första gångs försök! Blir ju att hon ibland tog några små travsteg men det känns ändå som att hon faktiskt försöker. Detta är ändå hästen som fram tills för inte alls länge sedan knappt gick att få fram i normal galopp utan bara segade sig fram utan bjudning... Känns som att dom här fattningarna ändå stärker henne i galoppen totalt sett - så jag ska försöka leka in det lite mer i fortsätttningen för det var riktigt kul. Ella verkar gilla när hon får den typen av utmaning även om man märker att det är lite svårt för henne. Särskilt som hon fortfarande är lite svag i sitt vänstra bakben efter  låsningen i länden. Så en mycket rolig träning igår igen och det känns väldigt kul att ha hittat tillbaka till ridglädjen!!!

Nu sitter jag på jobbet och det är SEEEEGT idag - skulle verkligen behöva en veckas semester nu... Hade varit underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0