Ännu en insikt, dräktig häst(?) och en herrans massa renovering...

Tja, vad kan man säga?! Såklart handlar denna insikt (som så många andra) om hästeriet och ridningen. VAR kan man köpa talang och känsla på burk?! Flaska skulle även gå bra... ;o)

I helgen hade jag kompis P hemma, vi hade en mycket trevlig lördagkväll med MASSA rosévin (gott, gott), grillning med sambosar och allmänt trevligt. Det var en fantastisk sommardag, vi hade 31 grader och kvällen var ljuvlig!! Dock var det alldeles för varmt för ridning och Ella fick drälla i hagen... På söndagen däremot gick vi ner till ridhuset, P hade lovat kolla om hon kunde klura ut vad det är för pusselbit som fattas för mig att komma vidare. Jag började rida som vanligt och hade det sedvanliga tjafset i munnen när vänstersida blir innersida (är man för stark/hård i vänsterhanden månne - någon som sätter emot *s?!)... Sedan satt P upp och efter 5 min var Ella fräckare än hon någonsin varit, är inte rättvist - vill också kunna sitta upp och lösa någons problem på 5 min....!!!! Hur som helst, nyckeln sitter i Ellas vänstersida. Mycket viktigt att hålla ihop den och inte glömma ytterskänkel - något som jag knappt vet att jag har, den hänger där och dinglar liksom ;o), var lite samma när jag spelade fotboll (fast då var det vänster) - när man väl fick ihop henne i högersidan var hon som en dröm, jösses sicken gång hon fick!! Såklart ska jag ha väldigt mycket mer i handen än vad jag har haft, men det är inte starkt eller dragigt utan bara MYCKET. Dessutom har jag ju den där j-lä vänsterhanden som drar bakåt hela tiden = Ella blir sur och slår med huvudet.... När man väl hittade det var det inte så svårt egentligen, är bara det att man ska hitta tillbaka till det igen ;o). Det var verkligen kalaskul och nu är jag jättepeppad att rida. Vilket känns fantastiskt eftersom jag sista månaden inte har haft någon som helst sug eller lust... Tänk vad lite "AHA" upplevelse kan göra för motivationen ;o)

Det fina i kråksången är att det gick att komma till denna punkten på ett väldigt lätt och behagligt sätt (om än ganska tekniskt klurigt)!! Jag har ju den sista tiden velat och vacklat över vissa vägar som en av mina tränare vill att vi ska ta. Det har inte känts helt hundra, även om Ella vissa gånger har blivit ljuvlig!! Men jag har svårt att köpa vissa av argumenten och vägarna mot målet. Målet i sig har jag inget emot - i det har tränaren HELT rätt och jag håller med till 100%, har bara varit en märklig situation när man inte köper konceptet fullt ut. Och det är så synd, jag gillar tränaren som person, h*n är oerhört ärlig och konsekvent - vilket jag tycker är toppen egenskap hos en tränare, h*n vill verkligen ha ut det bästa ur ekipaget och det är också kalas... Men sedan finns det några... "ticks" som jag av respekt för min tränare inte vill gå in på, och det är dessa "ticks" som jag inte kan acceptera. Så nu har jag iaf bestämt mig att ta lite sommarlov från den träningen, sedan får vi helt enkelt se hur det känns längre fram... Har ju en herrans massa annat "bös" omkring oss med renovering, husförsäljning, betäckning, jobbet etc etc som tar en massa tid och energi. Känns just nu väldigt bra med att ha sommaren lite öppen utan en massa inplanerade tider att passa... Samtidigt känns det lite nervöst att jag inte har någon tränares övervakning under sommaren - tänk om jag ställer till det massor?!

Men nu är det så - och det känns totalt sätt väldigt bra!

Imorgon ska jag in på dräktighetskontroll för Selene vilket börjar kännas väldigt nervöst. I morse tyckte jag att hon hade lite brunst-tendenser, men jag vet inte om jag bara inbillar mig. Ska bli väldigt skönt att få kollat henne imorgon. Det var dygn 16 igår egentligen men kunde inte komma ifrån jobbet då, idag var inte veterinären på seminstationen så det fick bli imorgon. Har fått ta ledigt (vilket jag egentligen inte har tid med) på fm för denna lilla utflykt... Håll tummarna att hon är på tjocken!! :o)

None

Renoveringen finns kvar och fortgår lite iaf... Jag kan ju tyvärr inte göra så mycket i köket nu när Gustaf jobbar i Norge på veckorna (är inte betrodd *s), men däremot har jag gett mig i kast med blivande arbetsrummet. Har målat en träfondvägg och ikväll ska jag ge mig i kast med taket. Blev sååååå fint när jag målade träväggen vit istället för den gröna det var innan  *mycket nöjd*

Före:


(ber om ursäkt för kass bild)

Efter:


//Insiktsfulla Yours Truly


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0