Svullna ben-rapport och knäppa kråkor i ladan...

Ella har blivit bättre på sitt högra framben (skada nr 2). Där är svullnaden nästan helt borta vilket känns väldigt skönt...

Däremot är hon fortfarande svullen på vänsterbenet (skada nr 1), vilket känns lite oroväckande! Svullnaden har krupit ner och lagt sig runt kotan. Var inte så farligt igår kväll, men inte så kul nu på morgonen. Tömkörde henne igår och tyckte mig ana en liten markering i höger varv (vänster ben ytter) men tror det mer hängde ihop med att hon inte ville lossa på ytter och ställa igenom i innersidan. När hon väl släppte till kunde jag inte se något. Så nu tänker jag såhär - kolla henne igen i em, ut på en promenad, kolla igen imorgon bitti. Är det fortfarande "FÖR" svullet imorgon så ringer jag och bokar en tid nästa vecka på Åby för att gardera. Blir hon bättre innan dess så avbokar jag! Bra idé?

Jag har hört misstänkta ljud på logen ett par dagar så jag har anat att vi haft fåglar på loftet. Trodde att det kanske var svalor vilket inte hade varit ett dugg konstigt! Men igår såg jag våra nya gäster och det var 2 st förvirrade kråkor som flög emellan alla fönster och försökte komma ut. Ställde upp portarna på både fram och baksidan och försökte fösa ut dom, men knäppa som dom var (förstår dom inte att jag vill hjälpa *humpf, fnys, knyck* ) så flög dom bara högre upp så jag inte nådde med mitt viftande... Blev lite trött på dom och tänkte att "är så dumma får dom skylla sig själva".  Lät dörrarna stå öppna. Efter ca 2 timmar hörde jag att dom faktiskt hittade ut och jag lovar - dom lät verkligen skitglada!!! Så det var väl dagens goda gärning... *garv*. Stängde igen dörrarna fort som attan för vill ju inte ha in dom igen - dumskallarna ;o)


(Bilden föreställer Ingmar Nyströms avkvarellmålning, hämtad från:  www.ingemarnystrom.nu)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0