Öga á lá tennisboll...

.... hade stackars Selene igår!! Hon hade antagligen smällt i ögat och det hade svullnat upp som bara den. Det var knappt att hon kunde se, var en smal strimma som hon hade öppet. Lilla hästen... Imorse var det iaf nästan helt nere igen så det var skönt! Märkligt att det kan svullna upp så fort för att försvinna lika snabbt igen....

Ridmässigt med Ella var det väl ungefär samma som igår. Prillig häst som inte på några som helst villkor vill stå still. (Annars var hon faktiskt ganska fin)! Så vi bråkade väl lite igår igen kan man säga... TRÅKIGT!!! Extra frustrerande då det bottnar till 95% i min kommunikation med henne. Ridtalang sökes!!! Flaska eller på burk - flytande, fast eller pillerform spelar helt ärligt inte så stor roll - bara det är omedelbar verkan efter förtäring ;o)

Aaargh så frustrerande det är. Nu fick vi ju till halterna igen, iaf såpass att den lilla Tilt-Fian iaf stod stilla, utan att röra något ben! Sedan att mulen var högsta punkt och hon såg ut som en kamel var en annan sak... Myrsteg, men ändå gick det framåt. Börjar dock ana mig till att havren kan vara en stor bidragande orsak. Började ju för ca 1 vecka sedan ge henne mer havre för att testa om hon är redo. Har ju provat 2 ggr innan och det har ju blivit fullständig tilt med liten häst. Så nu har jag tagit bort havren igen och håller tummarna! Har dessutom använt hennes snygga Kieffer träns med Aachen nosgrimma de 2 sista ridpassen och hon har inte verkat helt komfortabel med det bettet. Så det är väl bara att återgå till det mindre snygga tränset med remontgrimma igen :o( kan ju vara en ytterligare bidragande orsak?! Sedan får vi se?! Kanske kan eliminera de extra 5% som inte härrör till min ridning?! Sedan är det ju kanske i ärlighetens namn inte 95% som är jag - är ju trots allt 5-årigt brunstigt ranghögt sto vi pratar om... Kanske kan pytta över lite % på hennes humör också... ;o)

Nu ska jag iväg och klippa mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0