Närkontakt med älgen - round one...

Idag har vi haft vår första närkontakt med älg (såvitt jag vet)! Det kom en STOOOR älg travandes längs hästhagen, han såg lite förvirrad ut och helt plötsligt så sprang han emot stängslet, såg ut som att han fick sig en stöt för han nitade och backade lite och sekunden efter hoppade han helt sonika över stängslet!! Som TUR var gick inte hästarna i den hagen, men inte blev dom rädda - nej då - dom sprang efter älgen längs staketet. Älgen fortsatte igenom hagen och hoppade över tråden på andra långsidan också och fortsatte över åkrarna... Jag som är livrädd för älgar!!! Vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt om pållarna gick i samma hage som älgen hoppade in i....

Måste ändå säga att jag är grymt imponerad av språngkurvan och bakbenstekniken på älgen *hahaha*. Tyvärr han inte Gustaf fota spektaklet...

Hittade denna bilden på Google så det är inte "vår" älg...

Någonting säger mig att detta inte sista gången vi har ett sådant här möte... Hua, jag fasar för andra ronden... Gillar verkligen INTE älgar!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0