Man vinner inga klasser på att rida FEL...!

Så varför i hela fridens namn envisas jag med att göra det då???!!! Men jag tar dagen från början:

Underbara inackorderingen var här tidigt idag pga hon skulle resa bort så hästarna kom ut vid halv 7 imorse och jag fick sovmorgon!! Underbart :o). Försöker ju alltid ha ut Ella en stund även tävlingsdagar så den lilla primadonnan inte tappar humöret fullständigt. Så idag han hon vara ute i ca 1,5 timmar innan det var dags att plocka in för att åka på tävling. Ella var ganska störig på transporten, började ungefär halvvägs sparka i bakdörren som en tok. Ytterligare ett hyss som störig 5-åring hittat på. Måtte denna trotsålder vara över snart...

Väl framme var det bara att sätta igång med framridning, vilket var lättare sagt än gjort - för det första var deras paddock djuuuup (tom djupare än min) så det var som att rida i sirap - för det andra så var det återigen dags för tilt med liten häst *suck*. Unga fröken hade inte alls lust att göra som matte sa och det var stegring, kastning, den kära krabb-gången förekom flitigt... Blir så FRUSTRERAD för jag kom inte åt henne - ALLS, antingen gick hon inte ordentligt fram för skänkeln - eller så var det fullt ös medvetslös! Klassen var ingen höjdare, red ju LB:2 först på utebanan som av någon anledning var väldigt, väldigt spännande.... Var tittigt åt alla håll och min plan att verkligen RIDA FOKUSERAT gick sådär... Eller rättare sagt, jag red verkligen jättefokuserat. Problemet var att jag hade velat fokusera på programmet men nu fick jag rikta fokusen att få liten tilt häst att faktiskt ta sig igenom programmet! Vilket ledde till att jag blev lite vilse i pannkakan och red fel. Gjorde halt på fel kortsida, precis när jag stannat tänkte jag "hmm... skulle inte domaren sitta bredvid i denna halten" varpå klockan ringer och domaren meddelar att jag ridit fel ;o) *puckat*... Domaren delade min åsikt om Ella för dagen där jag fick 5:a på framåtbjudning med kommentaren "ojämn i sin bjudning" vilket jag tycker var en lätt underdrift ;o). Hur som haver, fick faktiskt bra betalt på en del av transportsträckorna och slutade på 59,66% vilket jag tycker var kanon för den ritten. Herregud, hade jag inte ridit fel var vi ju godkända!! Jag bugar och bockar (och inser så här i efterhand att det faktiskt var lite bättre än jag kände just där och då)...

Andra klassen för dagen var LC:2 (som jag faktiskt tycker är ett väldigt roligt program). Tyvärr var det lite olika bud på hur mycket försenade dom var så jag missade lite med tiden och fick väldigt brådis på framridningen, men Ella kändes faktiskt riktigt fin. Tilten var borta och hon var samarbetsvillig. Väl inne på banan gick hon verkligen toppen!!! Jag var jättefokuserad och RED och hon kändes helt suverän så jag fick värsta lyckoruset!! I 5 sekunder drömde jag mig bort om hur fin hon kändes och hur nöjd jag var - denna lilla dröm-paus gjorde att jag glömde en galoppfattning och fick dagens ANDRA felridning!! Hur pantad får man vara?! Så många gånger jag tävlat hoppning och tänkt att "det är inte över förrän du hoppat sista hindret". Är ju naturligtvis så i dressyren också! Felridning till trots fick jag iaf ihop 70% och slutade på en 2:a plats. Det som var lite trist var att jag var 2 poäng efter den som vann dvs i princip red jag bort vinstchansen med den j-la felridningen!!! *surt sa räven* Men det är helt enkelt så att man vinner inga klasser på att rida fel! Trots detta missöde är jag såklart GRYMT NÖJD MED DAGEN!!! :o) 70% är ju ändå 70% och idag var det cirkus 34 starter... TJohoo!!! 

Här kommer ett axplock bilder från dagen:




(kollar faktiskt så det inte kommer någon när jag ska ut på långsidan - alltså inte ofokuserad *hahaha*)



Så bra att jag kollar så det går rätt till.... Är ju trots allt vår första uppsuttna prisutdelning ;o). Vill ju inte tappa rosetten *garv*


"seger"puss ;o)

Vår lilla buss!

En nöjd primadonna där hon helst vill vara - i hagen med kompisarna och utan grimma (som matte kämpa runt en stund med innan hon fick på den)...

Så på det stora hela en mycket bra dag! Min ambition var att få 3 st 8:or - jag fick 5 st "där uppe" och 2 st "där nere" (med koeff 2) så den målsättningen infriades ju med råge ;o)

Nu sitter man med pyjamasen i soffan, har precis ätit en Satay Ayam och surplar lite Chablis... Sämre kan man ha det ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0