Hahaha... duuuuktig!!!

Ja så lät det från mig hur många gånger som helst idag när jag red! Ella var kanonfin vilket kändes fantastiskt roligt. Men jag tar det nog från början... ;o)

Ella har börjat bänga sig när vi ska gå iväg till ridhuset, vi kommer ungefär 50m från stalllet, sedan kommer en avtagsväg åt höger där vi ska fortsätta rakt fram (villket ALDRIG har varit något problem innan), men alltsedan kossorna var lösa har Ella fått fullständig tilt där - varje gång!!! Otroligt irriterande och frustrerande. Hon vägrar att fortsätta förbi avtagsvägen och idag var det ingen vacker syn. Blev så tvärilsk på henne att jag drog till henne ordentligt med spöt) såklart körde det förbi en dam i en bil precis då och tittade mycket argt på mig - men vad f-n ska jag göra?! Är ju bara trams som nu har blivit en grej... Och den grejen har ju naturligtvis förstärkts av att jag blir så förbannand på henne. Men ni ska se henne - helt okontaktbar, stegrar och kastar sig bakåt... Känner mig lite uppgiven inför det för jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur skiten. Fick sitta av och leda förbi henne, vilket såklart kändes som ett halvt nederlag.. Hon gick ju visserligen förbi men jag måste ju kunna rida... Har tänkt att köra utmattningstekniken nästa gång - gå fram och tillbaka förbi där hundra gånger - först till fots och sedan sitta upp och köra 100 till uppsuttet... BORDE väl tämja odjuret?! ;o)

Jaja, väl framme i ridhuset var hon toppen! Red en del tempoväxlingar och sidvärts för att mjuka upp henne. Har märkt att det får igång henne bättre än något annat för tillfället. Hon har en helt annan bjudning redan från början nu för tiden vilket är kanonkul!! Hade bra sug i bägge tyglarna/händerna och hon var jättepositiv. Passade på att öva på förvänd galopp och bakdelsvändningar och det gick över förväntan, hon tyckte nog att bakdelsvändningarna var ganska tramsiga i början med efter en stund fattade hon mer vad jag var ute och gjorde riktigt fina! Började med att gå ett kvarts vändning som jag utökade efter hand när hon kändes fin. Var kul, känns som att man har kommit en bra bit på väg om man jämför med för bara ett år sedan. Red förvänd enligt LA:1ans väg och fölängde den så jag även red igenom nästa kortsida i förvänd, in på diagonalen där jag ökade galoppen - Ella tyckte det var livat värre och jag bara satt och skrattade på hästryggen :o). J som äger ridhuset var där och hon skrattade åt mig så hon tyckte nog hela grejen var ganska komisk...

Red med Ellas nya träns och hon var så fin så! Har lagt på ett liiite tjockare bett och det kändes som att hon gillade det. Ska testa imorgon när jag ska träna också, är ju bra att altinera lite.

Ikväll har vi haft Gustafs kompis N här med sin nya flickvän. Grillade, drack vin och hade en allmänt mysig kväll... Var en himla trevlig tjej han träffat så det var riktigt roligt för honom! Nu skulle dom dra iväg på semester i Grekland så det var ju inte utan man blev lite avis - gud så skönt det hade varit!

Men nu är det bed time! Sov Gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0