Cowboyinferno och jack i hoven....

Kom ut till stallet igår för att hitta min häst med ett stooort äckligt jack i hovet. Gud vet hur hon har lyckats med detta?!?!? Återigen bevisar min lilla bambi att hon inte klarar av att gå i en kuperad hage med berg och gärdsgård... Har haft lite ångest över att hagarna på gården kommer bli tråkiga platta hagar utan några roligheter - men tro det eller ej - dom känns mer och mer tilltalande... ;o)

Hur som haver, det visade sig att hovslagaren skulle ut till oss vid lunch idag (tack för det!!) och hon kollade på det. Ingen fara på taket men jag ska hålla det rent och tvätta med jod varannan dag (för säkerhetsskull). *puh*. Fick en mycket otrevlig "Topolino-10mån-konvalecent-pga hovskada"- flashback....

Ridningen igår gick väl...hmmm.. sådär ;o). Ella kändes finare än på länge och det både för ett TOPPEN-pass ända tills det dundrade in 3 cowboysare och vände upp och ner på ridhuset... *suck*. I den sitationen är det inte HELT lätt att komma till arbetsro för dom är ta mig f-n överallt å ingenstans och har inte direkt samma fokus på ridhusregeler som vi mer "traditionellt engelska" ryttare har... ;o). Jösses, bra träning för uppmärksamheten naturligtvis, men liiite trist är det ändå när man måste sätta Ella på haserna för att inte rida in i rumpan på en som gör slide-stop framför nosen på henne.... Hade kanske kunnat förbereda det lite om personen i fråga hade ridit framför mig innan och inte dykt upp från ingenstans... Jaja, lyckades hålla något slags halv-fokus iaf och Ella kändes fin - men ändå....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0