Uppdatering från helgen

Då var det ett par dagar sedan jag skrev igen, i slutet av förra veckan var det för varmt helt enkelt. Jag slutade fungera i värmen, låg bara i skuggen och sörplade Cola zero...

Men vad har hänt då? Jo, i torsdags var det stora vaccinationsdagen på Ellabo, hästar och katter blev vaccinerade mot lite allt möjligt ;o). Veterinären var så bra med sprutorna så missarna fattade aldrig vad som hände och både jag och G frågade om inte vi kunde få en spruta också *garv*. Den enda som inte fick något var Ella - men hon var lika glad för det. Red ut i skogen med henne, tog den rundan som jag kallar "räv-rundan" (sedan jag såg en rävhona med 3 ungar där i en glänta en solig dag, var så där "Saltkråkevackert" *s). Var ute i ca 1 timma. Mycket skönt och lite för länge sedan vi var i skogen... Får försöka bli bättre på det. Är kul nu när Ella är så duktig med att vara ute ensam. Hittade en riddagbok och för nästan exakt ett år sedan red jag inte ens ut själv på henne, började så smått med att G fick gå med som "draghäst". Kul att läsa sina gamla kommentarer när man 1 år senare faktiskt ser vilka framsteg man har gjort :o)

I fredags var vi i ridhuset och Ella var skitfin. Gustaf var med och filmade lite för jag ville kolla hur hon ser ut. Har blivit så mycket foton det sista så jag behövde filmen, nojjar ju lite över hennes framknän. Är fortfarande liiiite galliga och liiiite varma men jag kan verkligen inte se något på filmen.... Är så jobbigt med såna saker, när det inte är en tydlig hälta, svullnad, sår eller dyl. Har iaf bestämt att jag får åka in och kolla - nu är det 4 veckor och ingen förbättring... Jag måste få veta att det är ok/inte ok så jag kan släppa det i min skalle om inte annat! Särskilt nu som vi drar upp på tempo, krav och svårighetsgraden vad det gäller ridningen. Kanske är jag nojjig, kanske är det något... Vi får se den 11:e då jag ska in med henne. Tyvärr är Gustaf i Norge så jag måste åka ensam, vore väl skit om man får dåliga besked då *suck*. Men samtidigt tycker jag att man borde se och känna något i ridningen... Å andra sidan är det skitsvårt att se om det är dubbelsidigt.... Jaja, det ger sig! Rider som vanligt tills dess och hoppas på att det bara är jag som nojjar i onödan!

Efter ridpasset i fredags åkte vi till Gustafs mamma i Jönköping, hon fyllde år så vi var där och firade henne lite. Var ett trevligt besök med massa god mat i vanlig ordning. Fick såklart offra oss och posera för G som ville laborera lite med kameran - och med din fina himlen som bakgrund... ;o)


På lördagen drog vi till J & M i Borås på kräftskiva, vilket (som alltid där) var en väldigt trevlig tillställning! Som alltid kom även SingStar fram och med tanke på hur jag beslagtog mikrofonen stundtals så vittnar det om att jag hade nog fått i mig rätt schyssta mängder rosé ;o)... För att inte tala om söndagen - jösses så dålig jag var!!!! Men vi hade jäkligt kul så det fick väl vara värt en hel dag ur form... Kan jag skylla på skaldjuren?!?! *hahaha*

Idag på fm har jag varit med J på Åby för besiktning av T - och kan glatt gratulera J och önska henne välkommen till hästägar-skaran :o) *hurra, hurra*. Blir alltid lika glad när någon av ens kompisar får köpt sin drömhäst!!!

Tjohoo!



Kommentarer
SaraMara

Elfte, måndag va? Kan åka med tror jag, när skall du in? Om du vill ha hjälp?

2008-08-04 @ 23:24:33
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Söta du! Har PRECIS skrivit på din blogg om att byta hjälp - erbjöd åka med dig på lördag mot lite moraliskt stöd på måndag ;o)

2008-08-05 @ 10:22:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0