Prioriteringar...

Jag funderar ofta över det här med prioriteringar... Att olika människor har olika prioriteringar är ganska enkelt att lista ut och det är helt ok. Men jag tycker någonstans att det finns en grundprioritering som tar alla andra och den yppar sig när man ska iväg på något och har tidspress... (en för övrigt oroväckande vanligt förteelse i vår familj). Och av någon märklig anledning verkar toleransnivån sjunka ännu mer när det gäller hästaktivter vi ska i väg på...  Vi kan ta ett exempel, i söndags skulle Gustaf åka med mig och Ella till Landvetter där jag skulle träna för N. I vanlig ordning blev Herr och Fru Tidsoptimist sena... Och det är nu prioriterings-fenomenet kommer in...


Vad BEHÖVER man göra för att kunna komma iväg snabbt?

1. Slänga på sig kläder och förbereda transporten vs. Leta efter "rätt" tröja och raka sig?

2. Öppna transporten så man kan lasta hästen vs. Gå in i huset och leta efter kameran?


I min värld så BEHÖVER man inte vara nyrakad vid 9-tiden en söndagsmorgon när man tittar på häst-träning (särskilt inte som gift *garv*)... Och även om jag verkligen uppskattar tanken bakom kameran, så är det inte något man BEHÖVER göra för att komma iväg när vi redan är sena som f-n... Sådana här småsaker har ju en tendens att reta upp mig och ni kan ju tänka er om man ska iväg på TÄVLING och alla nerver kommer till utöver tidspressen...!!! Har ju fått påpekat av min kära make att jag inte är världens bästa fru - direkt - i dessa situationer och jag kan i ärlighetens namn ha viss förståelse för det... men ändå!!! Efter 3 år borde man ha listat ut mina "häst-aktivitets-grund-principer/prioriteringar" och lagt ribban därefter?! *blink, blink*


Som häst-tjej är man inte alltid lätt att leva med. Mannen tycks ha en stadig 2:a plats efter hästen och de flesta (dvs de BRA killarna/männen) accepterar detta med ett leende på läpparna *hahaha*. Jag vill en gång för alla be om ursäkt om jag är en fullständigt skata i ovan nämnda situationer - men kommer förmodligen inte ändra mig så där överdrivet mycket - åtminstone inte förrän grundprioriteringarna hamnar i jämnvikt... ;o)


Puss på dig Gustaf - du är bäst !!

Bilden är lånad: http://www.prinsessa.se/wp-content/uploads/2008/03/vaggad-av-din-karlek.gif



Kommentarer
Gustaf

Sista meningen var ju riktigt bra!;-)

Jag skall bættra mig vad gæller prioriteringarna.

Puss på dig frugan!

2008-08-13 @ 18:19:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0