Bästaste Hästen....

Hade en intressant riddag igår. Tänkte ta ett  pass i paddocken och skulle jag "bara" skritta fram ute - men den lilla skatan tiltade fullständigt vid "stället" där hon brukar tycka det är skitläskigt att gå förbi... Höll på att bli tokig på henne!!! Fick promenera fram och tillbaka säkert 10 ggr, sedan satt jag upp och red fram och tillbaka ett par gånger... Så otroligt fjantig hon är ibland...

MEN väl i paddocken var den  lilla hästen HELT SUVERÄN!!! Jobbade väldigt mycket i skritt med bakdelsvändningar, bjuda på i skritten, halter och ryggningar. Halterna blev super-duper-kanon och jag blev så himla glad och lättad att den lilla skruttan ÄNTLIGEN släppte till med halterna :o) vore så himla roligt om man kan få till dessa halterna på tävling... Ryggningarna gick också över förväntan - efter en stund iaf ;o)... Vi började med standardvarianten, dvs kasta sig hysteriskt baklänges och köra huvudet upp och rumpan åt vänster... Efter en stund tycktes poletten trilla ner och Ella ryggade riktigt bra! Inte 8-mässiga ryggningar men helt klart godkända :o). Ella är ju så kul, när hon väl har fattat vad man är ute efter kör hon på 100% - "titta matte jag kan, jag kan... Kan rygga hela tiden ;o)". Sötis...

Var mycket, mycket nöjd med Världens Bästa Esmeralda igår...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0