Tribute to Talent...

Så, då är man tillbaka från lunch och bank-besök... (hade dessutom turen att komma lagom till fredagsfikan *s). Då vi äntligen fått sålt huset i Torslanda var det dags för att justera och lägga upp våra lån och se över vår ekonomiska situation... Du milde!!! Jag som alltid har skickat över en peng till Gustaf så har han alltid fixat betalningarna med huset (då det förra huset var hans och han stod på alla lån var det ju smidigast...) så idag fick jag ett grymt uppvaknande - Hujedamej vad vi betalar mycket pengar för vårt boende!!! Känner mig som en naiv liten flicka som inte fattar vad saker och ting kostar här i världen... Inser ju att det blir till att tänka lite på vad man har för utgifter framöver helt klart. Nu amorterar vi ju iofs ganska mycket och räntorna är ju trots allt ganska så höga - men oj! Tack och lov att det är fredag så man kan åka hem och korka upp något som mildrar chocken ;o)


Annars blir det nog en ganska så lugn helg, Selene får vila idag, Ella ska joggas igenom - träning imorgon. Sedan tänkte jag se om vi kan få upp staketet till paddocken i helgen, hade varit fantastiskt bra.


För övrigt är det en helg i Heath Ledgers anda... Igår visade dom "10 orsaker att hata dig", en grymt charmig film med Heath. Ikväll kommer "Casanova" som jag faktiskt inte har sett. Förhoppningsvis så visar dom snart  "En riddares historia"  - för den gillar jag! Särskilt i början när dom har tornerspel och publiken klappar i takt till "we will rock you" - det är humor ;o).... Funderar på Batman filmen på bio på söndag om dom inte visar något på TV då också. Är så otroligt sorgligt att han inte längre finns med oss...  Usch, nu blev jag alldeles känslosam... är ofattbart och inte helt rättvist att förlora en så begåvad människa i så unga år... Här kommer en hyllning till en Heath - som rycktes ifrån oss alldeles för tidigt:


Bilden från http://www.lizzieb.biz/uploadedimages/574689heath_ledger_9pk_movie_posters.jpg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0