Odiladi, odiladi hoppsan vilken dag...eller helg...

Ojojoj, vet inte vad jag ska börja med riktigt... Men det får väl bli i kronologisk ordning ;o)

Fredag - kommer till jobbet, stressad som få. Hade EGENTLIGEN behövt ta en flyttdag för att hjälpa Gustaf röja ut det sista i huset på Torslottsvägen (inför kontraktsskrivning och nyckelöverlämning kl 14.00) men hade tyvärr en massa möten inplanerade så det var bara att bita i det sura och jobba på. Åkte ut på lunchen för att hjälpa G en stund iaf men vi insåg att vi inte skulle hinna. Åkte tillbaka till jobbet för att klara av eftermiddagens möten (borde utfärdas skottpengar när man bokar möten på fredag em...), så fort dom var slut var det bara att ila tillbaka till huset och göra ett röj till. Packade bilen full och mötte upp G på Burger King för att byta husnycklar och slänga i sig något att äta. Han fick åka tillbaka till Torslanda och röja det sista och jag fick åka hem till gården med alla frysgrejer - veligt värre... MEN - nu är det tomt, slut, över, borta!!!! Detta firades på fredags kvällen med rosa champagne i ladugården (kändes av någon anledning som helt rätt ställe att fira på *hahaha*). Mycket nöjda och rosiga om kinderna gick i och la oss med ett leende på läpparna den kvällen...

... för att på lördagen gå upp med tuppen och förbereda inför en sedan länge planerad dressyrkurs med gamla ridkompisar och Petra. Vi skulle husera in 3 hästar över helgen och Battis ett par timmar. Fick färdigställa en box och ett påbörjat hag-projekt ;o)... PLUS städa huset och förbereda för att husera in 6 nattgäster... Men vi fick allt till det och framåt lunchtid började ekipagen trilla in. Helt otroligt nog så hade vi FANTASTISK tur med vädret - har varnats för regn och blåst med lördagen bjud på sol och värme. Snudd på att det var liiiite FÖR varmt att rida men jag klagar absolut inte!! Som en liten bonus kom Petras föräldrar förbi med Selenes förra ägare och uppfödare som var nyfikna på att se hur hon hade det - KUL!! Fick en påse med fölgrimmor som Selene hade haft som liten... ursöta och en jätte-jätte trevlig gest tycker jag! Är ju lite svag för sådana gulliga grejer... Vi hade en bra dag med trevliga ridpass, (avbrott för lunch som vi kunde åtnjuta på altanen i solskenet - helt underbart!!!) och det kändes som att alla var nöjda med sina ridpass. Alla hästar som var gäster skötte sig exemplariskt, värre var det med mitt lilla kontrollfreak (matte upp i dagen *hahaha*). Ella var superspänd och uppförde sig lite som hon gör på tävling ibland vilket iofs var himla bra när man kunde få hjälp med hur man skulle ta sig igenom det ;o). Tycker Ella blev ganska okey till slut och fick påmint mig igen om hur viktigt det är att jag håller ihop högersidan... Petra tömkörde Selene som såg riktigt, riktigt fin ut - blir som alltid ridsugen när man har henne på lina... På kvällen käkade vi Tacos, drack vin och babblade en massor - mycket trevligt!

Söndagen fortsatte i samma anda, åt frukost tillsammans på morgonen och sedan drog träningarna igång igen, vi avslutade med en gemensam lunch och därefter började helg-gästerna dra sig hemåt. Återigen en dag med inte riktigt lika vackert väder, men väl perfekt ridväder :o). Idag fick C rida Selene för Petra. C har lovat att ta Selene ett par dagar i veckan när det funkar för henne vilket känns toppen. Hon rider mjukt och okomplicerat och nu i början får man ju tänka lite unghäst/igångsättning. Selene såg jättefin ut och jag tror att C var nöjd med passet. Hon BORDE iaf vara det - för det var jag ;o). Vill inte "outa" C alldeles, så här kommer en kapad bild på dom (är så himla stolt över båda så jag måste få visa något!!). Selene var positiv och verkar tycka det är kul att få vara igång lite igen.


Första riktiga ridpasset på Selene sedan december i princip! Duktiga tjejer...

Ella var lika underhållande som igår - så återigen fick jag möjlighet att öva på en spänd Ella som hux flux tycker att hon inte alls behöver göra vad matte ber om... Vad tycks exempelvis om denna lilla serie? Ett smakprov av Tilty-Ella á lá framridning *hahaha*:


Efter en stund gick iaf den lilla markattan med på att jobba och hon var tom samarbetsvillig. Hon kändes då bättre än igår, mer igång bak och bättre i sidorna (så jag kom nog igenom ganska bra igår ändå). Jobbade med en del av linjerna i LA:1 och kan väl konstatera att alla linjerna funkar ganska bra - när/om jag rider ordentligt och förbereder *big surprise*... Förvänd galopp gör hon riktigt bra, hon har ju grym egenbalans så det är inga problem (när matte rider riktiga vägar då). Skänkelvikningarna är också riktigt fina när jag inte överrider henne. Har ju väldigt lätt för sig sidvärts... Längningarna blir riktigt bra när jag lyckas hålla huvudet på henne i ien bra position. Så mina stora stötestenar är fortfarande halter och ryggning...

 
Längning med instruktörens granskande ögon ;o)


Ryggning - notera gärna spåren så ser man att vi började tvärs över medellinjen men det blev visst en 45 graders vinkel - ska det vara så?! *hahaha*


Närbild på Ella-Bella ;o)

På det stora hela har det iaf varit en kalaskul helg och jag hoppas att vi gör om det igen nästa år!... Även om man nu på söndagskvällen är HELT slut ;o)... Tack alla som tittade förbi - med eller utan häst - det var kul att ni ville komma :o)

God natt!


Kommentarer
SaraMara

Tack så hemskt mycket för att jag fick komma, var alldeles rödbränd om axlarna när jag kom hem sedan. :-D

Haha... så ser ju mina ryggningar ut också, du får hävda att du missförstått programmet och tror att ryggningen ligger som i LA4. ;-)

2008-08-18 @ 10:14:55
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Det var så lite så - kul att ni kom! :o)



Kruxet är ju att jag började ju med näsan åt ett helt annat håll... Vet inte om det funkar att hävda missförstånd av placeringen då?? hahaha. Ella blir ju dessutom halvt hysterisk när vi ryggar och fullkomligt kastar sig baklänges...

2008-08-18 @ 10:32:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0