Lyckad träning :o)

I morse var jag iväg och tränade för N i Landvetter. Brukar hoppa in på dessa träningar när dom har fått återbud och har svårt att fylla då det är en kompis till mig som är med och anordnar träningarna. N jobbar som stallchef hos en av våra namnkunniga dressyrryttare sedan några år och är en fena på unghästar, så det brukar vara kul och nyttiga lektioner... Senast jag red var nog i mars så det var ju ett tag sedan. N tyckte att det hade hänt massor, särskilt med galoppen - den var mycket mer stabil och balanserad... Kul!! :o)

Jobbade mycket med galoppfattningarna, är ju lite det som "fattas" för att förbättra kvaliteten nu (hon drar ju ofta upp huvudet i fattningarna och då tar det ett par språng innan vi hittar balansen igen), vi tittade på skänkelvikningar och bjudningen in i halterna plus själva halten *såklart*.... Så i princip fick jag ytterligare ett kvitto på att jag är på rätt spår med mina "målsättningar" för hösten som jag skrev om för ett tag sedan. Fick lite tips om hur vi kan förbättra fattningarna och halterna så det ska jobba på med om allt går bra imorgon på Åby...

Här kommer lite bilder ;o)

Så här mycket kan fröken slå upp huvudet i fattningen - snyggt va?! *hahaha*


Fick tyvärr inte fattningen på bild här men lite trevligare form här ;o)


Ella-Bella lyssnar noga på matte och tar en grym halvhalt :o)


Är väldigt roligt att rida när hästen är så avspänd och med på noterna!! :o) BÄSTA ESMERALDA!!!

Man kan även konstatera att piloten måste sträcka lite på sig när hon rider  och INTE luta sig framåt i galoppen för att "hjälpa till"... Konstigt att man drar till med sådana knep när man innerst inne vet att det mer stjälper än hjälper.... Märkligt fenomen ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0