Just nu har vi flyt!

Red träning igår för T - heeeelt ljuvlig häst!! :o) Fick rådet av Sara att skriva rid-dagbok över passet och det var det jag tänkte göra nu - men jag vet inte hur jag ska kunna sätta ord på det, det hela var ju en känsla...

Vi fokuserar just nu på att Ella ska ta mer vikt på sina bakben och att hon ska vara elektrisk (hon ska röra sig som om hon går på glödhet kol var instruktionen)... Nu kom vi ju inte SÅ långt men vi kom en bra bit på väg, Ella var igång jättebra bak och var verkligen igång genom hela kroppen. Jättesvårt att sitta och det blir väldigt tydligt hur otränad man är ;o) sedan känner man ju sig väldigt seg och långsam. Skulle ju så himla gärna vara mer reaktionssnabb och smidig själv men man är ju inte i sitt livs form direkt ;o)

Hon orkar ju inte vara igång med näsan framme utan hon går ju bakom hela tiden, djup och rund. Kan tänka mig att många hade haft åsikter om den formen men så länge hon är igång och belastar bak så bryr jag mig inte så mycket - är ju transportsträcka nu tills vi kommer över nästa krön... Och hittills har jag kunnat plocka upp henne tillräckligt för att klura mig igenom programmen jag har ridit så jag får hoppas att vi får till det nästa gång också... Galoppen har blivit väldigt mycket bättre, vi orkar hålla ihop det mycket bättre nu och hon rinner inte alls iväg på samma sätt längre. Har ju fortfarande en hel del kvar men det är skönt att det går framåt iaf...

Äsch, det blir bara fånigt att försöka skriva något vettigt - jag är skitglad över ett jättehäftigt ridpass!!! :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0