Hur trött kan man bli?

Ja, just nu är jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött i kroppen! Trodde inte det var möjligt ;o)
Igår började jag jobba på scandinavium, i år ska jag ju jobba i stallet. Nu innan alla hästarna har kommit så är det mycket förberedelser, den mest dominerande är att förbereda boxarna - dvs spåna upp dom.... 80 spånbalar senare är man inte HELT fräck faktiskt ;o). Nu hade det kanske inte varit så farligt idag om jag bara hade varit hemma och softat - men nej då!! Fru Ljungqvist drabbades av "jag ska minsann fixa hela världen" idag. Började dagen med stallandet i vanlig ordning. Efter jag fixat det vanliga fick jag för mig att storstäda stallet. Blev jättefint och jag var mycket nöjd. Sedan gick jag in och röjde som en tok i köket så det var fint och förberett så min älskade make kan lägga in golvet idag - nu börjar det faktiskt likna något i köket!! Sedan, när jag varit duktig fru så skulle jag helt plötsligt ut och röja i det som ska bli vår skyddade vinterhage. Var fullt med sly och gammalt rivet sly som skulle krattas ihop... Höll på i någon timme och sedan kom Gustaf hem och hjälpte till. Vi körde på i säkert 6 timmar men jösses - så fint det blev!!!! Men baksidan på myntet är att jag  nu är så trött så det är helt galet, är trött i delar av min kropp som jag inte ens visste fanns ;o)

Hade tänkt att rida idag men det fanns ingen möjlighet i hela världen. Hade inte ens orkat lyfta upp sadeln ;o)
Lät hästarna få middagshö i hagen istället och dom gick ute extra länge i det underbara vårvädret! Mysigt...


Kommentarer
lisa

ha en forsatt trevlig kväll! :)

2008-04-19 @ 22:04:00
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Johanna S.

Hej! Kolla på filmen om en tjej som lider av sjukdomen anorexia på min blogg, och säg vad du tycker! Det här är ett allvarligt ämne.. Usch!

2008-04-19 @ 22:07:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0