Produktiv hästfredag

Har haft en ovanligt produktiv hästfredag för en gång skull. Brukar ju ha vilodag men efter min vecka var det rena befrielsen att köra stall! Red ut på Ella som verkade väldigt nöjd med det beslutet. Att det var en helt ljuvliga vårkväll gjorde ju inte saken sämre...

 Väl hemma igen dammade jag bokstavligt av Fille och tog en sväng i paddocken. Jag var rätt tuff mot honom och krävde att han skulle jobba rund och låg, vilket han till en början tyckte var fruktansvärt onödigt (men ganska snabbt insåg att det var helt ok) och jobbade på riktigt bra! Red bara en kort stund och belönade honom med att sluta. Skynda långsam gäller fortfarande för redig prins!

 Avslutade aktiverIngen med att ta Jack på promenad. Hoppade lite diken och hade allmänt kul, det där kommer bli en superponny i fälttävlan säger jag bara. Tjiho vad han hoppade :-). Var jättenära att jag tog Mels på en sväng också men det blev kolsvart så jag tänkte att vi tar det imorgon istället...

 Tänk vad lite vårkänslor gör för motivationen :-)

 

                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0