Hur göra?!

Vet faktiskt inte ens om jag vill/kan lämna referat på tävlingen i helgen, har lite svårt för vad jag ska skriva utan att låta allt för bitter... Hela helgen gick i princip käpprätt åt skogen och väldigt mycket av det är ju pga jag kände mig som en våt fläck efter fredagens nya magsjukeattack. Såklart skulle jag vare sig tränat på lördagen eller tävlat på söndagen men av någon anledning blev jag snål och fick för mig att jag bara skulle fullfölja... Kan inte rikigt förstå varför det var så viktigt egentligen men nu blev det så. Är väl bara att sammanfatta det hela med att magsjuka är ingen bra tävlingsuppladdning och vi måste ha bättre koll på de enkla bytena innan vi ger oss ut i MSVC igen. Det är egentligen det enda momentet som vi inte har fått riktigt kläm på, allt annat kan vi få till riktigt bra om vi skärper till oss. Men å andra sidan har ju Ella bara varit igång i galopp i typ 6 veckor efter ett halvårs konvalecens så jag ska inte vara för hård. Vi är helt klart något riktigt bra på gång och om jag bara kan lära mig hålla kvar tygeln i handen utan att tappa ut den 1 dm var 3:e meter, fiska in, tappa ut, fiska in, tappa ut... så ska vi nog få till det här riktigt bra! För om jag ska vara riktigt ärlig så sitter jag helt ok nuförtiden, sitter på häcken och kan aktivera henne riktigt bra, problemet är att jag inte samlar upp den energin jag skapar när jag tappar ut tygel hela tiden utan energin går förlorad och så får vi börja om igen. Tröttsamt och nu försöker jag komma på en universallösning på hur jag ska lära mig hålla kvar tygeln....
 
 
 
 
                              


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0