Hua vilken vecka!

Jag har påbörjat säkert 15 inlägg denna veckan men det har hela tiden kommit något emellan så jag har inte färdigställt ett enda! Har varit en superhektisk vecka med massa barn, jobb och hästar och som rundades av med en härlig magsjuka - igen. Fruktansvärd åkomma och totalt otajmat med tanke på stundande träningshelg och tävlingsdebut!!! Var totalt däckad igår, idag känner jag att det börjar gå mot det bättre och jag har just nu exakt 7 tim och 36 min till jag har träningstid inför morgonens tävlingsdebut och det känns ju inte jättebra helt ärligt. Har fått i mig 2 skivor vitt bröd och 3 glas med Proviva sedan torsdag kväll.... Har iaf en plan B med en kompis som lovat rida lektionen idag på Ella om jag inte pallar själv och så får jag helt enkelt preppa mig så jag grejar tävlingen imorgon iaf. Är ju självklart inte optimalt att inte kunna rida själv idag men hästen blir ju genomriden iaf och jag får ett dygn till på mig att samla ihop mig...

Ella har ju gått rätt bra i veckan, så det känns ändå rätt ok ridmässigt. Fick på henne kandaret och hon går ju bra på det, är bara lite finlir som måste till för jag är lite fipplig med alla snören och det hade jag ju tänkt komma åt under träningen idag men jaja. Vi får se. Jag har en låsning i bröstryggen som hämmar mig lite i kommunikationen med henne,sitter som en säck potatis och kommer inte riktigt ner i sadeln = vansinnigt störigt. Man vill ju att allt ska vara perfekt inför tävlingsdebuten men inser ju att det inte blir så denna gång. Jag måste komma iväg till osteopaten i veckan som kommer så vi kommer vidare, känns verkligen som att vi är något riktigt bra på spåren äntligen. Är jättekul att rida henne, hon är positiv och glad och på hugget. Verkar som att Ella också fått en nytändning :-). Med fixad rygg och ingen mer magsjuka ska vi uträtta stordåd!!
 
Fille min fina, fina prins har gått som tåget. Han är skitduktig, har börjat söka kontakt med handen, slurpar ordentligt på bettet och börjar hitta sin rygg och bjudning.I veckan fick han på sig bakskor också och det var ju en höjdare, lyfter genast mycket bättre på fötterna och trampar på lite mer. Nu kan i komma igång med uteridningen ordentligt. Var ute och galopperade med Ella och honom och det var superkul, Helena har ju fått börja rida honom istället nu när Mels värper så det är toppen. Då kan vi rida ut med sällskap ordentligt minst en gång i veckan så han ska snart komma upp lite i kondis. Det ska bli en jättespännande vår framöver!!!
 
Håll nu tummarna för mig att jag lyckas samla ihop min utmärglade kropp och få ut något vettigt av denna helgen!
 
           
                     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0