Ella aktivering...

Tro det eller ej, men jag har faktiskt hunnit med en hel del med Ella trots allt annat denna helg... Har varit fantastiskt effektiv där jag både stallat och motionerat och ÄNDÅ hunnit åka till alla pit stops vi haft de senaste dagarna ;o). Efter den galna uteritten häromdagen kände jag att här ska liten sprallig häst engageras och tröttas ut, så 23:e red jag i paddocken och fokuserade på lydnad och galopparbete. Övade mycket fattningar och förvänd galopp (serpentinerna i LA:3) och Ella var riktigt, riktigt fin. Hon är inte på långa när tillräckligt stark i vare sig rättvänd eller förvänd galopp och det är inte utan att jag skäms lite grand för detta. Hon BORDE absolut vara starkare i galoppen och jag har nu höjt upp just det till nr 1 på träningsprioriteringen. Tycker att hon känns rätt bra i de grunder som jag har lagt fokus på under hösten och självklart ska jag fortsätta med det, men jag måste verkligen stärka galoppen! Kommer ju såklart inte hinna få tillräcklig styrka i den tills den 4:e men det är bara att jobba på och se hur långt det räcker, är ju trots allt "bara" en programridning... Men som sagt, hon kändes fin och det var ett roligt ridpass. På julafton tömkörde jag henne med cavalettihinder i paddocken. Min bästa man hade ju blixtrat till med världens bästa julklapp - 8 cavalettistöd - till mina 4 bommar... Hahaha, är verkligen en grym hinderpark man äger ;o). Men det var kul, Ella hoppade som en liten tok och verkade tycka det var kanonkul, inga bockningar eller brallningar så jag tänkte försöka mig på en gymnastikhoppning endera dagen :o), ska bli sååå roligt att "hoppa" den lilla skruttan... Får bara hoppas hon håller sig på backen och inte stållar ur fullständigt ;o).

Igår fick hon faktiskt vila, det hanns verkligen inte med något annat, idag kom vi hem rätt sent så hon fick gå i "skritten" i 45 min - dvs promenad med matte i rask takt... *hahaha*, man tager vad man haver... ;o) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0