Åh vad jag tycker om att rida!

Idag red jag äntligen igen, och det var jättekul. Ella kändes kanonfräsch!! Första ridpasset efter hennes lilla vila så tänkte jag börja där vi slutade - dvs gjorde övningarna som jag gjorde för den tyska tränaren... och det gick riktigt bra! Är ju väldigt positiv till den typen av övningar och Ella verkar tycka om när matte är fokuserad ;o). Kände inte alls av att hon var styvare i högersidan som jag upplevde när jag tömkörde igår. Tvärtom kändes hon förvånansvärt fin i sidorna och hon hade ett jäkla tryck i traven redan från början, var både positiv och på hugget... Det var så himla härligt att rida igen!!! :o) Tyvärr började det regna när vi ridit en stund, ett sådant där vidrigt blötregn från sidan och jag bestämde mig för att vi skulle vara klara. Hade gärna ridit en stund, bara för att ;o), till men samtidigt har hon ju faktiskt vilat i 10 dagar så det är väl inte fel att skynda långsamt... tjohoo...

Selene har blivit mycket, mycket mysigare igen. Är inte alls lika grinig och draken har inte visat sig på ett bra tag, vilket känns skönt. Måste vara mycket lättare för henne nu misstänker jag och det är bra. Hon har redan blivit stor om magen och jag bara fasar för när hon ska börja växa "på riktigt", det är ju först dom 2 sista månaderna som dom sätter igång ordentligt. Kommer inte få ut henne ur stalldörren ;o)... Kommer uppdatera med hur Fillidutten ser ut efter jul och nyår då dom går upp i 240 dygn!

Hej Hopp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0