Don't you just löve weekends?!

Ännu en härlig (men Kall) helg lider mot sitt slut... Känns lite hemskt men jag vill verkligen inte till jobbet imorgon, Dagen D är här! Inte för att jag egentligen är så jätteorolig för egen del, men oavsett kommer morgondagen förändra väldigt mycket för dom som blir kvar... Jag väljer här och nu att inte kommentera mer än så utan avvaktar morgondagens redovisning om min arbetsplats nya organisation...

Så - för att knyta tillbaka till min härliga helg så har den i vanlig ordning innehållit häst, katt och make och i vanlig ordning varit alldeles för kort ;o). Igår lördag var det premiär för Melrose att börja se sig omkring i världen. Gick på en kort promenad och hennes ögon höll på att hoppa ur ögonhålorna ;o). Lillhästen tyckte det var SÅÅÅÅÅ spännande... Hon uppförde sig ändå riktigt bra, 4 ben i backen och inga stolligheter... Matte mycket mallig! Vi hade med oss Brio som sällskapshäst och därefter hjälpte jag C att tömköra Brio för första gången. Hon var jätteduktig och rör sig riktigt, riktigt trevligt. Det var roligt även om vi fick ta en liten dust eller 2 innan vi kom överens om hur man skulle uppföra sig ;o). Inget konstigt alls - skulle snarare bli förvånad om hon inte hade lite åsikter första gången (Brio alltså, inte C) ;o).

Ella red jag i paddocken och hennes högerbog levde ett eget liv till en början men blev helt okey efter en stund. Får såklart skylla mig själv för att jag inte red i fredags! Var återigen trött och lat efter en lång vecka på jobbet och en förkyldning i kroppen. Var lite samma på träningen i torsdags (rapporten uteblev pga översvämmningen). Ella var tjorvig till en början, särskilt med högerbogen men fick ordning på henne och kunde rida andra halvan av träningen med en bra känsla. Jobbar mer och mer med skolorna när hon har kommit loss och igång - och det är skitkul :o). Känns som sagt lite trist att det är dags för juluppehåll, men A kommer troligtvis ha träning någon dag i mellandagarna så hon lovade höra av sig. Har ju anmält mig till en programridning för Britt Hammar helgen efter nyår så det är bra om man har en genomkörare inför det. Tänkte rida igenom LA:1 för henne - om jag får plats vill säga, har inte fått bekräftat ännu...

Idag red jag Ella i paddocken och hon var riktigt fin, mycket fokus på att mjuka upp sidorna och hålla den där bogen på plats ;o). När den är där så är det en fröjd att rida, hon blir som smör... *dreamy*... Som alltid är det såklart så mycket lättare när man faktiskt rider på det man påbörjat dagen innan ;o). Usch, är så trött på mörker och kuyla - redan!!!

Melrose fick sin andra promenad, denna gången följde storasyster med som draghäst. Vi gick en liiite längre promenad idag och längs den grusvägen fanns det JÄTTEfarliga vägskyltar, först en rund hemsk gul och röd sak med "20" på ;o) och sedan en sliten en för "lekande barn".... Men Melrose var duktigt och hälsade fint på skyltarna ;o)


Det var riktigt mysigt med en söndagspromenad med "familjen".... :o)


Annars har det varit allmänt härligt, god mat och dryck, fikat och myst hemma i soffan... Ah, varför kan det inte vara helg jämnt?! Ooops, kanske inte ska säga så - kanske blir sant imorgon... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0