Helgen som varit...

Åh, så skönt det är att komma hem!!!! Har haft en bra helg i Stockholm, i fredags var vi på julfest med Gustafs jobb. Det var väl - sådär - i ärlighetens namn... Som respektive så känner man ju inte så många och på det är det bordsplacering så jag hamnade bredvid en kille från Stockholmskontoret och en "respektive" från Jönköpingskontoret. Det var ganska trevligt men inte så mycket mer än så. När middagen var över och jag till slut fick umgås med min man så hade han fått ett par glas för mycket innanför västen kan man väl säga... ;o). Av erfarenhet vet jag att det inte är roligaste kvällen när han är på det humöret så en kollega till G och hans fru skulle tillbaka till hotellet hängde jag på. Gustaf kom senare på natten och hade lyckats förväxla jacka med någon kille så G hade denna personens hemnycklar och den andra personen hade G's plånbok - lyckat va?! iofs ganska komiskt att dom hade helt identiska jackor, samma storlek... Jaja...

På lördagen bytte vi hotell till Sign, ett hotell ganska nära stationen som har Selma CitySpa. Sedan gick vi ut på stan, lunchade på Wok House som har grymt god mat och sedan blev det lite shopping. Var rätt sega så vi gick tillbaka till hotellet och slappade. Blev middag på hotellet och sedan kollade vi på senaste Batmanfilmen på TV, den var helt okey. Är rätt sorgligt att se Heath Ledger i sin sista roll - men som han gjorde den!!! Grymt!!!

På söndagen var det dags för spa-behandling och jag lyxade till det med den långa varianten. Höll på i ca 2 timmar och fick först kroppspeeling, sedan en lerinpackning över hela kroppen, ansiktsbehandling, ångbad och avslappnande massage... Heeeeelt ljuvligt!!!! :o) Kan absolut rekommendera detta till alla! Gustaf tog massage, bastade och badade i den heta utomhuspoolen. Därefter tog vi en Ceasarsallad och var allmänt nyttiga ;o)....

Är nöjd med helgen i allmänhet och behandlingen på söndagen i synnerhet men det var väldigt skönt att komma hem... Vi har insett att vi är så himla nöjda med vår lilla gård, Ellabo är verkligen HEMMA för oss och det känns kanon.... Hästarna mådde fint och vi fick gosat lite innan det var dags för kvällsmat. Melrose är alltid så himla kelsjuk när man kommer och till och med Ella bjussade på mys - halleluja ;o). Ella har ju vilat sista veckan, har varit så himla mycket annat så istället för att stressa för att försöka hinna, och ha dåligt samvete för att man får köra snabbvarianter bestämde jag mig tidigt för att ge henne en veckas paus. Ett beslut jag varit riktigt nöjd med. Så imorgon kör vi igång igen, har ju bokat en programridning den 4/1 och planerar att rida LA:3 så nu får jag köra hårt under julledigheten ;o). Inser ju att vi inte är helt klara inför den klassen men det är "bara" en programridning och det kändes roligare med den klassen än LA:1- dessutom var ju min plan att hinna starta LA:3 innan säsongen är över så why not lixom ;o). Får gå lite som det går, tycker programmet verkar kul och det är ingen ryggning - Me like ;o)... Får jobba lite mer med förvända och övergång galopp-halt... Jaja, det blir vad det blir... ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0