Tjohoo idag är det fredag!! :o)

Alltid lika härligt med fredagar måste jag säga, att detta sedan är den sista fredagen innan julledigheten gör ju inte det hela på något sätt mindre glädjande ;o). Nu har jag visserligen lovat mig själv att gå in och jobba några timmar på måndag för att städa upp, sedan fick jag en "härlig" julklapp av min chef - ett avtal på ca 300 sidor som jag ska gå igenom innan 12/1... *yippie*. Tack och lov är detta något som jag kan sitta med hemma så det är ju skönt, och egentligen ganska bra för jag har i ärlighetens namn inte tillräckligt med ledighet att ta ut som motsvarar vad jag planerat de närmsta veckorna - oops lixom ;o). Men jag tar i värsta fall tjänstledigt så det ska nog ordna sig ändå. Ska banne mig vara hemma tills den 12/1, sådetså!


Imorse var Hovis ute och slog på Ellas tappsko (plus Selene som även hon plockat av sig en i veckan) så nu är det dags att komma igång igen - ska bli så himla roligt!!! Tänk vad 1,5 veckor utan ridning gör för suget ;o). Jag har ju planerat in en programridning efter nyår och tanken var ju att känna på LA:3 så det är bara att rycka upp sig ;o). Känns lite smågalet men å andra sidan var det ju faktist målet med säsongen att rida LA:1 och ev LA:3 så why not ;o). Att rida LA:1 som programridning kändes ju också lite onödigt då jag faktiskt har typ 5 starter i år... Hmm... Jaja, Ella är ju trots allt 6 år då så det är väl dags att skruva upp volymen lite *hahaha*


Igår hade vi julfest med jobbet och det var riktigt roligt, alla var på strålande humör och flaggan var hissad ;o). Gissar att hela gänget känner sig ganska så tacksamma för att man har jobbet kvar och att vi har en lång julledighet att se fram emot efter allt jävla strul som har varit det sista halvåret... Det har ju inte direkt varit tidernas roligaste arbetsplats i höst, om man säger så... Men nu börjar det landa i den nya organisationen och förhoppningsvis får vi lite lugnare nästa vår. Det som kan skoja till det är att jag har hört från ganska trovärdiga källor att vår nya ägare kommer att tillkännages i feb/mars någon gång... Kan bli RIKTIGT spännande! Min galna gissning är att vi blir uppköpta av ett ryskt bolag, ett bulvanbolag som i grund och botten ägs av ryska maffian... *hahaha*. Tänk vilken story - Svenska Volvo, från landet Lagom får maffiosos som ägare - är ju tidernas komik ;o). Jaja, vi får väl se vad som händer... Vill dock poängtera att detta är mina högst personliga galna gissningar och såklart inget allvarligt officiellt uttalande bakom....


Bilden är lånad från: www.britfilms.tv/v3/user_files/Image/EasternPromise



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0