Svammel...

Jag känner ett otroligt starkt behov av jullov nu! Har gjort en "nedräkningskalender" och det är 11 arbetsdagar ("vinner" 1 dag då jag är ledig den 12/12 för att åka till Stockholm den helgen) varav en av dessa 11 dagar är bara halvdag då vi ska ha jultrevligt med jobbet... Inte helt oövervinneligt iaf utan till och med att man kanske kan stå ut ;o). Får ju erkänna att Stockholmshelgen känns ju som ett trevlig inslag på vägen... Annars är det helt okey, har inte riktigt accepterat mörkret ännu och är konstant trött, soffan känns som min bästa vän förtillfället ;o).

VBE (Världens Bästa Esmeralda *s) fick vila i måndags och igår longerade jag henne i paddocken - jisses - det var sprätt i dom där benen!!! Har ju lärt mig att Skrutthästen samlar på sig en massa energi när vi är i väg och tävlar, även om hon är lite smågalen när vi väl är ute... Känns bra att låta henne få busrasta sig lite efter dom tillfällena. Tur var väl det, gissar att det inte hade varit urball att sitta på den där Bronco hästen igår ;o). Idag däremot ska vi försöka oss på lite mjukgörande arbete inför träning med A imorgon - ÄNTLIGEN!!! Känns som en smärre evighet sedan då jag inte kunde i torsdags och gången innan var inställd pga sjukdom... Tyvärr kan jag inte de 2 sista gångerna innan jul pga olika anledningar så om jag har otur är detta sista träningen innan jul :o( - förutom på måndag då jag ska provträna för Elke Funk-Hess (tysk GP-ryttare) som kommer ut till gamla stallet. Det ska bli spännande. Har förstått att hon sågar ner ryttaren till beståndsdelar första ridpasset så det är väl bara att stålsätta sig för detta ;o). Men det ska bli lite kul samtidigt, hon verkar ju väldigt kompetent så det är förmodligen bara nyttigt... Men det är ändå trist med juluppehåll från sin vardagstränare!!



Kommentarer
Sara

Äsch, hon säger inte rakt att vi är kassa, hon låter oss bara förstå det genom att låta oss rida runt fyra konor månad ut och månad in. ;-) Vet inte om den subtila vägen att tala om för någon att man är värdelös är mer skonsam dock... *skrattar*

2008-12-03 @ 22:32:21
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Hahaha... förmodligen. Ska i vilket fall som helst bli väldigt intressant. Lite synd att jag inte kunde lösa båda dagarna dock men jobbet är galet nästa vecka - Dagen D är här....

2008-12-04 @ 08:19:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0