Sjöhästar?

Idag har det varit fullständigt kaos!!! När jag kom ut i stallet imorse hörde jag vatten som rann - och det bådar INTE gott!!! Tänder lampan i stallet och möts av en vattentäckt stallgång, kanske 5-6 cm i hela stallet... *suck*. Hästarnas boxar var även dom vattentäckta mer eller mindre. Så det var bara att ringa ut Gustaf som låg och sov å sen sätta fart. Är inte helt enkelt att få ut så mycket vatten kan jag tala om, men trägen vinner och en timma senare hade vi besegrat utmaningen. När stallgången var tömd hade hästarna ätit upp sin frukost så vi släppte ut dom och gick loss på boxarna. Fick ta ur mellan 1/4 - 3/4 av spånet i alla 6 boxarna... *pust*... Så denna fredagsmorgon har inte varit den roligaste i världshistorien direkt...

Orsaken till läckan var vattenslangen som hade läckt. Finns ju ett "på/av" handtag och den hade lyckats öppna sig lite och då vart det ju kört... Det som var lite extra tyyyypiskt  var att jag brukar morgonfodra hästarna vid 5:45 men idag var jag så j-la trött så jag kom inte upp ur sängen förrän 7:30... De där 2 timmarna med vattenflöde hade man ju klarat sig utan ;o). Samtidigt får man ju tacka sin lyckliga stjärna att orsaken till vattnet inte var "värre" än en läckande slang!

Katterna var ju bara för söta - dom kunde ju inte gå in i stallet och var helt förstörda för detta, stod på dörrkanten och tittade med ledsna ögon... När vi väl hade fått bort vattnet studsade dom glatt ut men då var det ju fortfarande fuktigt så dom gick och skakade av tassarna hela tiden - såg jättekul ut ;o). Söta, söta katterna...

Kom till jobbet vid halv 12 idag och det stora skämtet här för dagen är "titta nu kommer hon med sjöhästarna"... ;o)


Gustaf in action ;o)



Kommentarer
Anonym

vilket fint stall ni ser ut att ha

2008-12-06 @ 00:06:21
Jennie

Tack så mycket!

Vi trivs ;o)

2008-12-06 @ 18:58:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0