Årskrönika 2008

Så här under årets sista dagar börjar man ju fundera över vad man gått igenom under året. 2008 har utan tvekan varit ett av de mest händelserika åren hittills i mitt liv och det är så man knappt vet i vilken ände man ska börja... Så jag tar det i kronologisk ordning ;o). Starten på året var minst sagt omtumlande med tanke på att vi skrev på kontraktet för gården det första som hände. Att få flytta ut på sin alldeles egna gård är en barndomsdröm som går i uppfyllelse, en helt fantastiskt känsla...  Visst är det massor att göra men det är ju på sätt och vis en del av charmen (även om ingen skulle vara gladare än jag om det var klart redan *s). När det var dags att flytte hem Ella var det en otroligt häftig känsla, även om jag var så upprymd att jag grät när vi lämnade gamla stallet.. Är märkligt när man står i tröskeln till något man önskat sig hela livet, när man väl är där börjar man nästan tvivla på om det verkligen var det här man ville... ;o). Men jag har inte ångrat en sekund att vi köpte gården och det känns bättre och bättre hela tiden.

En annan helt makalös händelse under året var vårt giftermål... Jag har aldrig varit mycket för att gifta mig i kyrkan och allt det andra. Har alltid tänkt att man skulle rymma iväg och ta i samband med smekmånaden i ett vattenbryn någonstans - tji fick jag ;o). Den som bölade mest i kyrkan var underskriven och jag är oerhört glad att Gustaf övertygade mig om att vi skulle ta det i kyrkan. Har nog aldrig känt SÅÅÅ många känslor i kroppen på en och samma gång, var helt fantastiskt! Hela kvällen blev toppen och enda nackdelen med den dagen var att ingen lyckades fota mig när jag kvällsfodrade hästarna iförd min bröllopsklänning.... ;o)

Nästa stora beslut var att vi betäckte Selene, att avla fram sitt första egna föl är hur häftigt som helst! Jag är så spänd på vad det är som kommer titta ut men jag har en känsla av att det kommer bli något kanonfint... ;o). Även om det är nästan ett helt år kvar så är det nästa familjemedlem som är på gång!

Vi fortsatte utöka familjen med husdjur, Sally och Gördis kom in i vårat liv under semestern och dessa 2 små skruttisar charmade oss fullständigt... Är 2 väldigt charmiga och sociala missar vi har skaffat oss och vi är så glada för dom. Att dom dessutom visat sig vara eminenta på att jaga möss är ju bara en bonus ;o).

Nu slumpade det sig så att vi fick den stora förmånen att få in Melrose i familjen under hösten. Denna otroligt mysiga lilla bushäst passar verkligen in hos oss. Det finns egentligen ingen vettig förklaring hur det egentligen hände, det gick väldigt fort men det var bara meningen att hon skulle komma till oss ;o). Planen var att fölisen skulle bli min "påläggskalv" så egentligen skulle jag inte köpa någon mer häst, men Melrose var oemotståndlig och det stod Familjen Ljungqvist i pannan på henne ;o)...

2008 blev året du jag för första gången i mitt 33 åriga liv äntrade en tävlingbana i dressyr, att det dessutom var på min första egenutbildade unghäst gör att det har varit både ett och femtio berg att bestiga... Hujedamig, att jag ens gav mig in i det var en bedrift bara det *hahaha*. Men, så här med facit i hand  är det inte utan att jag är riktigt stolt över vad vi presterat! På 14 starter har vi:
4 starter på 50 någonting
7 starter på 60 någonting 
3 starter på 70 någonting
Dessa resultat har gett oss 2 fösta placeringar, 2 andra placeringar och 1 tredjeplacering.... Så självklart är jag kanon-nöjd!!! Ber om ursäkt om det blir lite "skryt" men det är ju inte för inte som det är MIN krönika... ;o)

Så för att runda av det hela, har vi ett gårdsköp, ett bröllop, ett föl på gång, 2 katter och en ny unghäst - ganska bra jobbat va?! Kan trots allt detta lova er att om ingenting oförutsett kommer inträffa bjuder även 2009 på stora överraskningar... I slutet av april har vi ju nämnda nedkomst av Fillidutten och till sommaren är det beräknat att min och Gustafs bebis ska födas.... ;o)

Ha ett riktigt Gott Nytt År allihopa!
Kram från Jennie



Kommentarer
Johanna

Åhh vad roligt grattis! ;-)

2008-12-29 @ 10:48:21
Jennie

Tack, tack!! Är jättekul men väldigt, väldigt konstig känsla ;o)

2008-12-29 @ 11:26:02
pernilla

Grattis till även den andra bebisen!!

2008-12-29 @ 12:26:41
URL: http://ponte.blogg.se/
Jennie

Tack Pernilla ;o)

2008-12-29 @ 14:59:26
Therese

Oj, vad roligt!

Grattis!!!!!

2008-12-29 @ 17:02:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0