I vilken ände börjar man?!

När man har bott i ett hus i 9 månader och fortfarande har 20 o-uppackade flyttkartonger, alla rum ser ur som tillfälliga lagerlokaler, dammråttor börjar verka hotande, man har knappt lampor uppe och i köket har det inte hänt ett smack sedan innan midsommar - i vilken ände börjar man?? Vad är viktigast att fixa? Jag lägger min röst på köket, men tyvärr finns det inte så mycket jag kan bidra med där förtillfället... Gustaf har några gipsväggar kvar att fixa och sedan kan man börja med tapetsering (vilket känns som en milstolpe för övrigt *s). Så vad ska jag göra under tiden? - Ta striden med dammråttorna känns som en högaktuell aktivitet, men det är såååå tråkigt! Inser ju att det är det som är "min" stundande syssla men tänkte bara ta en paus först och förbereda mig mentalt (och såklart beklaga mig lite) inför denna enorma kraftansträngning ;o). Nu när jag tänker på det så finns det ett alternativ till dammråttorna, och det är sanera toaletten på ovanvåningen... Hmmm.... Är verkligen 2 oerhört lockande sysslor *hahaha*.

Vad jag började med innan detta var att byta gardiner i allrummet på ovanvåningen, sätta upp en tavla, bära upp ett bord osv så nu har vi fått en liten arbetshörna där vilket blev himla bra! Det var en lagom syssla för mig kändes det som, inte alls lika utmattande som de stundande aktiviteterna ;o). Vad det gäller sanering av toalett uppe så är ju den toaletten under all kritik! Det var som när besiktningsgubben var här så sa han "denna toaletten är K-märkt, dvs K som i Katastrof" ;o). I själva verket är det en klädkammare som dom bestämde sig för att omvandla till badrum och la mosaik på golvet, satte in badkar, toaholk och handfat. Fuktspärrar etc är inte att tala om ;o)... Planen är att detta badrum ska renoveras och utökas men när det händer i tiden vågar jag knappt tänka på... Vi har lovat oss att göra klart köket och rummet där nere först innan vi påbörjar något här uppe, men jag ska inte sticka under stol med att det kliar i fingrarna på mig att köra igång...

Men nej, nu får det väl vara färdigmyglat från min sida och dags att sätta igång... *suck*

Wish me luck!


Kommentarer
Jessica

Hej du och tack för en trevlig fika idag. När jag kom till stallet så fanns det ingen ridning i mig utan det blev bara pyssel, så jag hade inte behövt ha så bråttom iväg... Kan du inte maila mig lite info till kalendern så den blir lite roligare? Kram

2008-12-27 @ 21:42:27
Jennie

Tack själv!! Vi sa det sen, att det är märkligt att man inte kommer iväg på sådant trevligt lite oftare?!



Får erkänna att jag hade fullt upp med annat idag också så jag red inte heller, börjar bli bra nervigt nu med tanke på att galoppen INTE sitter ännu... ;o)

2008-12-27 @ 22:28:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0