En vanlig dag i stallet...

Så här brukar det se ut när Brio står ute i gången, Melrose kliar och mys-biter... Hahaha... Brio verkar inte direkt lida utav det och skulle hon göra det är det ju lätt gjort för henne att ställa sig åt andra boxraden instället så får hon vara ifred... ;o)


Raringar...

Även Ella var på bushumör och började leka med Christines mössa...



Ni kan tro Ella var nöjd när hon kom så här långt... ;o)

Annars var det en bra dag igår, var i ridhuset och tömkörde Ella och även om hon var PIGG efter efter ett par dagars julslapphet så blev hon så jävla fräck på tömmen!!! Jag passade på att jobba lite extra med galoppen och den blev hur fin som helst. På töm har jag lättare att jobba mer med samlingen än vad jag gör när jag sitter på och det var himla häftigt att de vilken skillnad och kapacitet det finns i henne... Den dagen jag kan rida henne i den galoppen som jag kan få på töm kommer vara en lyckans dag... *dreamy*. Idag får det nog också bli tömkörning för jag har fått nackspärr :o( tyypsikt... Börjar känna mig lite stressad inför programridningen, skulle vilja ha mer övning på programmet innan... Hmm...

Nej, nu är det dags att gå ut och fixa lite. Gustaf är på väg hem med en barack som vi ska ha till sadelkammare, den är hur fin som helst och det ska bli jättelyxigt. Är på säkert 45 kvm, eluppvärmd med dusch och toalett... Nu blir det väl inte att vi drar in vatten förrän till våren kanske men ändå - det finns! Finns även tvättmaskin och fikautrymme :o). Återkommer längre fram med bilder på underverket ;o)

Tjing!



Kommentarer
Therese

Är den gul och kördes hem med traktor idag så såg jag den!! :-D

2008-12-29 @ 17:03:19
Jennie

Tyvärr var det inte vår, den är vit och åkte lastbil i 2 delar ;o)



Finns förresten en barrack över som är ca 3,6 x 5 m som bortskänkes mot transportkostnad om du är intresserad?

2008-12-29 @ 23:09:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0