Höjdhoppning på tv

Ärligt talat!! Sitter och tittar på hästhoppning på TV och dom hoppar en mur som började på 1,80, höjd till 1,88 och nu höjd till 2,06!!!! Idioter!!! Är flera hästar som tvärnitat och man riktigt ser hur dom tänker "tror du jag är heeelt puckad eller?!" ;o)... Är ju helt galet - hästarna ser ju varken över eller igenom hindret. Blir ju höjdrädd bara av att titta... Oooaaah!!! William Whitaker är med och har en pytteliten häst  - men den studsar som en liten gummiboll rätt över... Nu är dom 2 som klarat så det blir ytterligare en höjning... Holy cow!

Ella har jag tömkört idag, efter 10 dagars vila var det hon bra pigg och studsig (vilket inte var ett dugg förvånande och orsaken till att jag tog henne på töm istället för att rida *s) men hon blev väldigt fin efter ett tag, såg väldigt fräsch ut. Kändes lite styv i högersidan vilket är ovanligt (brukar vara vänster), får känna hur det känns imorgon när jag sitter upp - är bra sugen nu!

I hoppningen blev det 2 kvar på 2,19 som båda klarade och därmed delade på segern - helt sanslöst duktigt! Hästarna var fenomenala...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0